gezocht kaakfragment

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 15:46

Davinci,

Ik heb em!!!!!!!

Soms ben je onnavolgbaar......


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Betelgeuze » 19 sep 2004, 20:59

Bij mij is dat net het zelfde!
Vroeger was ik enorm tevreden met een shelp of een koraal fossiel maar ik wil altijd iets specialer hebben en nu kijk zelfs bijna niet meer om voor een spinosaurus tand (je kan er 100 kopen op beurzen).
5 jaar geleden had ik echt niet durven dromen van een verzameling die ik nu heb.

Je kan het verwendheid noemen maar ik denk ok dat het best normaal is dat je minder enthousiast bent over schelp- en koraal fossielen als je al in het bezit bent van bvb een hadrosaurus ei.

Het ultieme zou voor mij het vinden van een nieuwe soort zijn, en dat zou voor mij dan wel gerust een shelp of wat koraal mogen zijn :)


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 21:39

Betelgeuze,

Ik zal je een pic sturen (komt van Paul Sereno), deze kun je gebruiken om jezelf te overtuigen of je id wel een spinotand hebt, of dat je alleen suchotanden hebt, of andersom, komt ie!!!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Betelgeuze » 19 sep 2004, 21:50

Bedankt!!! :)

Ik maak ook wel ff een foto zodat je zelf eens kan kijken.


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 21:58

Ja Top!, ik vind het erg leuke materie, zoals je ziet is het erg gemakkelijk het ver schil tussen sucho en spino, je moet het alleen ff weten...


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Betelgeuze » 19 sep 2004, 22:10

Bij mij is het eigenlijk niet echt duidelijk, ik denk nu dat hij van een sucho is maar ik ben niet zeker, hoe dan ook zowel Spino als Sucho zijn heel interessant! :)

http://pics.xs.to/pics/04090/dinotand2.jpg

niet zo een \'super\' exemplaar maar hij heeft ook niet zoveel gekost.

[Bewerkt door Betelgeuze op 19-09-2004 om 21:10 NL]


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 22:14

Probleempje, slechte kwaliteit en wat klein. je moet kijken of je restanten van karteljtes kunt vinden op het snijvlak. Als dit niet het geval is vrees ik dat je een croctand te pakken hebt: warcroc (nog te beschrijven door Paul Sereno).


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door davinci » 19 sep 2004, 22:57

denk dat ik ook maar van die tandjes ga verzamelen want van die grote ammonieten krijg ik het in me rug.
en neemt ook veel te veel ruimte in beslag.
plus soms moet je wel 2 dagen hakken en tijd is kostbaar vooral op vakanties
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 23:10

Davinci,

Kan het je aanraden, goed in verdiepen en dan zoeken, je vindt absoluut leuke dingen. Vergeet ook de zoogdierfossielen niet, erg interessant, onuitgezocht en (vaak) goedkoop!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door davinci » 19 sep 2004, 23:29

zoogdieren vind ik ook super maarten ,als ze niet zo duur zijn moet ik toch wat vaker beursen aflopen.
gr dv


i just looove fossils


Gesloten