Onze eerste zandmotor vondst

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Nico_en_Daniel
Onze eerste zandmotor vondst

Bericht door Nico_en_Daniel » 12 sep 2015, 12:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Van de week was het heel mooi weer en zijn wij samen naar het strand bij kijkduin geweest. Het was eb, en zijn dus even naar de zandmotor gelopen. Daar heeft mijn zoontje dit gevonden. Zo te zien weefselmateriaal, maar wat kan dit geweest zijn? Leuk dat er zo'n forum is!

[Bewerkt door Nico_en_Daniel op 12-09-2015 om 11:20 NL]

Lidwientje3
Antw: Onze eerste zandmotor vondst

Bericht door Lidwientje3 » 12 sep 2015, 19:29

Hallo Nico en Daniel, dit is in elk geval een stukje bot. Verder durf ik niet te gaan, maar het is ongetwijfeld een onderdeel van een van de pleistocene zoogdieren waarvan je veel leuke stukken kan vinden rond de Zandmotor. Nou je de eerste vondst gedaan hebt zal je vast vaker iets opvallen wat de moeite van het meenemen waard is, er zijn prachtige dingen te vinden, zoals je hier op het forum kan zien. Veel plezier bij volgende zoektochten!

sjaak
Has thanked: 376 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 12 sep 2015, 23:50

Foto twee, midden onderaan. Zie ik daar drie parallelle krassen lopen of lijkt dat zo?

Groet,

Niels

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 13 sep 2015, 07:13

Niels, ik zie die parallelle krassen ook, maar ze hebben een andere kleur, dus ik denk dat ze recent zijn.

Charlie

Plaats reactie