wetenschapper of verzamelaar?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Casper » 05 okt 2004, 15:36

ik heb even op de site gekeken. hoe maak je in hemelsnaam zo\'n flitsende en stijlvolle site?
iets met aardolie lijkt mij niks. het is toch bijna op, en het is volgens mij nogal technisch, en zo\'n wiskundewonder ben ik eigenlijk niet.
maar goed, mijn besluit staat zo goed als vast, ik ga later aardwetenschappen studeren. wat er daarna gebeurt zie ik nog wel.

Bedankt voor jullie hulp, Groeten Casper


Post mortem we sort 'em!

 
Gebruikersavatar
webmaster
Senior Lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 09 sep 2003, 21:20
Contacteer:
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door webmaster » 05 okt 2004, 16:41

Casper schreef:
webmaster ben ik al, maarrr, ik verdien er geen geld mee, jij wel?
Groeten, Casper
Ja ik wel, maar niet met deze site natuurlijk....


Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Casper » 05 okt 2004, 16:42

aha...

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 05 okt 2004, 19:47

Hanneke schreef:
Tja Davinci, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben he ;)
Daar heb je gelijk in en spieronderzoek is ook heel nuttig.
gr dv


i just looove fossils

marijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 feb 2004, 17:05
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door marijn » 05 okt 2004, 20:45

hobbyist ferzamelaar met een goede leeraar als mijn oom mee gaat zoeken

!


groeten marijn,

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 436
Lid geworden op: 04 feb 2004, 08:42
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Hanneke » 06 okt 2004, 11:52

Ik sluit me aan bij de webmaster. Elke universitaire opleiding geeft je, naast vakkennis over een bepaald gebied, ook een \'academisch denkniveau\' zoals ze dat mooi zeggen, wat ook in andere beroepen van pas komt.


\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 06 okt 2004, 22:05

Dat kan wel kloppen maar als je collegas niet op het zelfde niveau zitten heb je mooooi pech.
Ik denk dat ingewikkelde woorden en gecompliceerde gedachtengangen,[mits door niemand begrepen],allemaal gel... in de ruimte is.
Als je als wetenschapper je verworven informatie aan het grote publiek wil overbrengen ,moet je je realiseren dat het grootste gedeelte van de bevolking [normale]mensen zijn en die begrijpen vaak niet eens waar het uberhaubt over gaat .
Dat academisch denkniveau kan je dat wat beter omschrijven?
Mijn school ging niet verder dan lager beroeps onderwijs dus helaas.Niet dat ik zo graag ging werken maar mijn ouders dachten altijd dat dit het hoogst haalbaar was voor mij. Dus van verder studeren kwam het niet.
Nu terug kijkende op mijn \'\'studie\'\'tijd,
had ik toch graag wat langer willen doorleren en weet nu ook dat dit makkelijk had gekund.
Raad ook ieder nog naar school gaand lid van deze site aan om zolang mogelijk door te leren en je kansen daardoor te vergroten.
En als daar ook toevallig een academisch denkniveau van krijgt is dat mooi meegenomen,dat weet ik nu.
gr dv
ps hanneke wat ben je nou?
wetenschapper of verzamelaar of.....?


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 436
Lid geworden op: 04 feb 2004, 08:42
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Hanneke » 12 okt 2004, 12:45

Met een academisch denkniveau bedoel ik dat je leert op een bepaalde manier problemen aan te pakken en te analyseren, ook in vakgebieden waar je weinig van af weet. Vaak gaat het om een analytisch denkvermogen wat je leert te gebruiken. Ook niet universitair opgeleide mensen kunnen dit hebben hoor, maar feit is dat je dit vaak op een uni aangeleerd wordt.
Davinci, ik ben het helemaal met je eens; met een hoop wollig gepraat in de ruimte heeft niemand iets aan, en dit is vaak wat wetenschappers doen helaas....
Ik denk dat ik mezelf onder de wetenschappers moet plaatsen hier; voor verzamelen heb ik zelf namelijk erg weinig tijd ( en geen auto...). Maar als paleontoloog ben ik eigenlijk amateur, omdat ik daar niet professioneel mee bezig ben, alhoewel ik wel publiceer...... Lastig, het is een grijs gebied. Maar ik verzamel wel vogelfossielen, maar die krijg ik weer van iemand anders. Dus tja...... waar val ik onder?


\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 12 okt 2004, 20:52

Hanneke schreef:
Met een academisch denkniveau bedoel ik dat je leert op een bepaalde manier problemen aan te pakken en te analyseren, ook in vakgebieden waar je weinig van af weet. Vaak gaat het om een analytisch denkvermogen wat je leert te gebruiken. Ook niet universitair opgeleide mensen kunnen dit hebben hoor, maar feit is dat je dit vaak op een uni aangeleerd wordt.
Davinci, ik ben het helemaal met je eens; met een hoop wollig gepraat in de ruimte heeft niemand iets aan, en dit is vaak wat wetenschappers doen helaas....
Ik denk dat ik mezelf onder de wetenschappers moet plaatsen hier; voor verzamelen heb ik zelf namelijk erg weinig tijd ( en geen auto...). Maar als paleontoloog ben ik eigenlijk amateur, omdat ik daar niet professioneel mee bezig ben, alhoewel ik wel publiceer...... Lastig, het is een grijs gebied. Maar ik verzamel wel vogelfossielen, maar die krijg ik weer van iemand anders. Dus tja...... waar val ik onder?
Ok thanks voor de uitleg,geweldig dat je op zo een manier aan je fossielen kunt komen Dat scheelt je een hele hoop werk en moeite.
Zijn er ergens fotos van te zien? Ik ben eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig naar die vogel fossielen.

Waar val je onder?
Ik denk dat jij een geval appart bent en ik plaats je onder soortgenoten [als je dat niet erg vind tenminste ;)
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Maarten » 13 okt 2004, 08:34

Hanneke schreef:
Met een academisch denkniveau bedoel ik dat je leert op een bepaalde manier problemen aan te pakken en te analyseren, ook in vakgebieden waar je weinig van af weet. Vaak gaat het om een analytisch denkvermogen wat je leert te gebruiken. Ook niet universitair opgeleide mensen kunnen dit hebben hoor, maar feit is dat je dit vaak op een uni aangeleerd wordt.
Davinci, ik ben het helemaal met je eens; met een hoop wollig gepraat in de ruimte heeft niemand iets aan, en dit is vaak wat wetenschappers doen helaas....
Ik denk dat ik mezelf onder de wetenschappers moet plaatsen hier; voor verzamelen heb ik zelf namelijk erg weinig tijd ( en geen auto...). Maar als paleontoloog ben ik eigenlijk amateur, omdat ik daar niet professioneel mee bezig ben, alhoewel ik wel publiceer...... Lastig, het is een grijs gebied. Maar ik verzamel wel vogelfossielen, maar die krijg ik weer van iemand anders. Dus tja...... waar val ik onder?
Ik heb zelf een afgeronde HBO- en dito universitaire opleiding, allebei hebben ze hun waarde. Allebei hebben ze een eigen wijze van denken en handelen hoewel HBO steeds dichter tegen universiteit aankruipt maar het praktische karakter behoudt. Ik ben veel met onderzoek bezig wat de markt er uiteindelijk van vindt, verrassend dat HBO\'ers het t.o.v. academinci steeds beter doen en waarschijnlijk het absoluut gemeten ook beter doen.

Als je nadenkt over je toekomst is het goed na te denken wat je leuk vindt, wat je sterke en zwakke kanten zijn etc, maar ook wat kan ik er later mee.




[Bewerkt door Maarten op 13-10-2004 om 07:35 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten