wetenschapper of verzamelaar?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 13 okt 2004, 20:16



Als je nadenkt over je toekomst is het goed na te denken wat je leuk vindt, wat je sterke en zwakke kanten zijn etc, maar ook wat kan ik er later mee.

Daar kwam ik dus een beetje te laat achter.
Na het behalen van mijn begeerde diploma, wist ik niet meer waarom ik er ooit aan begonnen was.
Heb ongeveer +- dertig verschillende banen/beroepen gehad voordat ik bij de laatste bleef hangen.
Ik denk zelf dat er wel meer in zat maar dingen lopen zoals de dingen lopen.
gr dv


i just looove fossils

 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Maarten » 14 okt 2004, 08:22

Davinci,

Je zegt: \"het leven loopt zoals als loopt\" Dat is voor een gedeelte waar, echter we hebben ook een vrije wil en kun je sturing aan het leven geven, daar ben ik veel mee bezig met mijn studenten, bewust maken van de mogelijkheid te kiezen en sturing aan je leven te geven.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 14 okt 2004, 09:36

Maarten schreef:
Davinci,

Je zegt: \"het leven loopt zoals als loopt\" Dat is voor een gedeelte waar, echter we hebben ook een vrije wil en kun je sturing aan het leven geven, daar ben ik veel mee bezig met mijn studenten, bewust maken van de mogelijkheid te kiezen en sturing aan je leven te geven.
Klopt helemaal maarten ,..maar ze moeten wel opschieten tegenwoordig.Het is zo zonde van de tijd en inzet als blijkt dat er voor de verkeerde richting is gekozen.
En een goede leraar moet ook zijn leerlingen herkennen.
Bij mij zeiden ze dat ik een dromer was maar veel later bleek dat hoogbegaafd te zijn en was de les voor mij gewoon saai.
Er zitten vaak meer kanten aan een zaak.
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Maarten » 16 okt 2004, 22:49

Misschien dat je nog de energie op kan brengen te gaan studeren (op latere leeftijd kun je toelatingsexamen doen voor HBO etc.) Ik ben zelf op latere leeftijd de HEAO gaan doen en haalde daarna op mijn sloffen mijn universitaire bul.....


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 17 okt 2004, 04:16

Dat is iets waar ik regelmatig over nadenk de laatste tijd.Ik ben voorlopig nog niet te oud om te leren.Ik had trouwens niet verwacht dat jij dit op latere leeftijd gedaan had.
Het probleem is echter ook dat ik drie extra mondjes moet voeden.Heb nu na jaren zwerven een solide baan en gezien omstandigheden met de huidige economie is het niet zon goede tijd om te gaan (hoppen)
veranderen.Daar in tegen zegt een vaste baan ook niets meer tegenwoordig.
Mijn groei binnen het bedrijf waar ik werk zit op zijn top en ik heb mijn limiet nog niet bereikt van mijn kunnen.
Dus wat is verstandig?
Je krijgt maar 1 rondje op deze aardkloot zou je kunnen zeggen maar ik dans dit dansje niet alleen.
Het is een soort van tweestrijd tussen wat goed voor mijn gezin is en dat wat ik zelf het liefste zou doen.Dan kies ik eieren voor mijn geld en ben liever verantwoordelijk naar mijn familie.
Ik heb wel veel respect voor mensen die deze stap toch nemen en hun droom laten uitkomen.Ik zelf troost me met het idee dat ik al heel rijk ben met wat ik nu al heb.
Uiteindelijk heb ik gekozen om op deze manier mijn idiaal te verwezenlijken en vind dat dat prima gelukt is (op wat kleine dingen na)OK ik ben geen miljonair en ik lijk ook niet op een filmster maar mijn schatjes zijn van mij en die zijn niet te betalen.
Zo heeft iedereen wel iets wat ie liever anders had gedaan.En soms ook niet.

O en wist jij eigenlijk of je werk zou krijgen voordat je aan je studie begon?
Het blijft toch een gok of niet?
Zon opleiding moet je natuurlijk wel zelf betalen .Ben daar niet zo in thuis.
de gr van dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Maarten » 17 okt 2004, 08:28

Davinci, zowel mijn HBO-opleiding als mijn universitaire heb ik in de avondopleiding gedaan, dat bedoelde ik ook voor jou! natuurlijk gaat het gezin voor! Ik ben dus naast het werk gaan studeren en tegelijkertijd gegroeid in functies (dat gaat meestal samen). Ik ga vandaag weekje naar Zeeland maar als je een xtje (telefonisch) hier over wil praten, over een week ben ik weer thuis en kun je via mailtje kontakten. Werken en studeren gaat prima samen, een mens heeft veel meer tijd dan ie denkt! Werken en leren ging voor mij dus prima samen, verder kun je een gedeelte (ongeveer de helft) aftrekken van de belasting.

[Bewerkt door Maarten op 17-10-2004 om 07:35 NL]

[Bewerkt door Maarten op 17-10-2004 om 07:36 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Davinci? Nog nagedacht?

Bericht door Maarten » 23 okt 2004, 20:08

Hoi Davinci, nog nagedacht over mijn vorige berichtje?


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door davinci » 23 okt 2004, 23:16

Zeker maarten,welkom terug van weggeweest.
Het idee om weer te gaan leren spreekt mij zeer zeker aan,richting biologie lijkt me heel leuk.Ook om dan les te geven op middelbaar niveau.Moet je geloof ik ook een aantal extra vakken nemen zoals wiskunde natuurkunde en scheikunde.(deze vakken heb ik 20 jaar geleden gehad en dan alleen een zekere bassis.)Wat denk jij dat de mogelijkheden zijn en welke richting of volgorde zou je me aanraden?
In biologie was ik altijd super.als jij mogenlijkheden voor mij ziet ben ik zeer benieuwd daarna.
Al vast bedankt voor de moeite en tijd.
Mischien is het wat makkelijker via de outlook dan hoefen we niet Iedereen te \'\'\'vervelen\'\'
vr gr dv
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Maarten » 24 okt 2004, 07:48

Hoi Davinci,

Via de mail lijkt me inderdaad beter.

Doen we dus!!!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: wetenschapper of verzamelaar?

Bericht door Casper » 25 okt 2004, 16:35

maar ik vraag mij af: wat is het nut van paleontologie?
volgens mij is het helemaal nutteloos.

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!


Gesloten