Onbekende strandvonst Cadzand
- Tarzan met de korte broek
Onbekende strandvonst Cadzand

Op het strand van Cadzand heb ik iets gevonden wat ik niet thuis kan brengen. Graag zou ik dit gedetermineerd zien. Heeft iemand een idee?
Vandaag is morgen alweer gisteren, geniet dus!
Antw: Onbekende strandvonst Cadzand
IK vind het erg onduidelijk,maar misschien
een stukje wervel of bot meer kan ik er niet van maken grrrr.john
een stukje wervel of bot meer kan ik er niet van maken grrrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
lijkt een fragment van een kaak. Mogelijk alleen in mijn fantasie denk ik twee gaten (tanden)te herkennen.
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- fossielenjagers
- Contacteer:
Mij lijkt het geen bot of tand materiaal, eerder zou ik gokken op gewoon een stukje fosforiet.
Groet, Bram.
Groet, Bram.
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers

Ik realiseer mij dat de foto\'s niet echt geweldig zijn. hierbij een nieuwe poging.De steen kent meerdere \"ronde\" openingen met een gekartelde rand en deze kenmerken zich door een duidelijke structuur.
De grootste opening is op foto 1 weergegeven. Voor zover mij bekend lijkt het mijn geen botmateriaal. Misschien dat iemand dit eerder tegengekomen is?
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: Onbekende strandvonst Cadzand
Goethiet concretie??(Henk)Tarzan met de korte broek schreef:
Ik realiseer mij dat de foto\'s niet echt geweldig zijn. hierbij een nieuwe poging.De steen kent meerdere \"ronde\" openingen met een gekartelde rand en deze kenmerken zich door een duidelijke structuur.
De grootste opening is op foto 1 weergegeven. Voor zover mij bekend lijkt het mijn geen botmateriaal. Misschien dat iemand dit eerder tegengekomen is?
(Henk)
- fossielenjagers
- Contacteer:
Hoi Tarzan.
Deze foto\'s zijn idd wat beter ja. Ik heb ook wel eens van zulke steentjes gevonden in de Zwarte Polder. Het is sowieso een concretie, maar waarvan durf ik niet te zeggen.
Groet, Bram.
Deze foto\'s zijn idd wat beter ja. Ik heb ook wel eens van zulke steentjes gevonden in de Zwarte Polder. Het is sowieso een concretie, maar waarvan durf ik niet te zeggen.
Groet, Bram.
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers
Antw: Antw: Antw: Onbekende strandvonst Cadzand
Bedankt voor je suggestie! Kent Goethiet deze structuur, N.a.v. je suggestie heb ik e.e.a. opgezocht. Im deze verschijningsvorm heb ik hem niet kunnen vinden (wat niets uitsluit natuurlijk).fossilmadman schreef:Goethiet concretie??(Henk)Tarzan met de korte broek schreef:
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Onbekende strandvonst Cadzand
Goethiet kent vele structuren, maar kan ook manganiet zijn (goethiet of limoniet = met ijzer; manfaniet = met mangaan) zoek eens bij mangaanconcreties(Henk)Tarzan met de korte broek schreef:Bedankt voor je suggestie! Kent Goethiet deze structuur, N.a.v. je suggestie heb ik e.e.a. opgezocht. Im deze verschijningsvorm heb ik hem niet kunnen vinden (wat niets uitsluit natuurlijk).fossilmadman schreef:Goethiet concretie??(Henk)Tarzan met de korte broek schreef:
(Henk)
- fossielenjagers
- Contacteer:
Als er een keuze gemaakt moest worden tussen goethiet en manganiet, dan zet ik m\'n geld in op goethiet. Manganiet heeft \'n veel strakkere en rechte structuur, met weinig ronde vormen zoals jouw gevonden stuk. Goethiet heeft dat wel.
Groet, Bram.
Groet, Bram.
Bram
Team Fossielenjagers
Team Fossielenjagers