ENCI 30 April 2016

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 307 times
Contacteer:
ENCI 30 April 2016

Bericht door Caveman » 30 apr 2016, 17:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag op pad in de Enci, gelijk na het naar boven lopen even in de Laumont gaan kijken, er was hier behoorlijk gegraven. Na enkele minuten al een blok met een gedeelte van een mosasaurus-wervel erop. Even later een - helaas door de graafmachine geraakte - tand. Op het blok met het werveldeel zat de afdruk van een aansluitende tweede wervel, dus op zoek naar het tegenstuk. Na een boel blokken zonder succes omgekeerd te hebben zag ik het tegenstuk in de wand zitten. Er waren in eerste instantie 'n drietal wervels te zien. Beginnen met kappen werd al snel 'n crime, de wervels lagen op en in de Laumont, kenners weten dat deze hardground een van de hardste delen in de groeve is. Toch maar aan begonnen met redelijk goed resultaat. In totaal 6 wervels waarvan er drie in erg goede staat zijn. De anderen zullen na enig plak en prepareerwerk ook nog de moeite zijn denk ik. Het spul ligt nu te drogen en zodra ik er mee aan het werk ben komen er nieuwe foto's. Over het algemeen n mooie excursie, er zijn mooie vondsten gedaan door andere fossielenjagers: nog n wervel, een mooie ammoniet en een prachtige Voluta kern heb ik nog voorbij zien komen. Laat die foto's maar voorbij flitsen mensen!

Groetjes Mart

To share or not to share, that's the question!

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times
Antw: ENCI 30 April 2016

Bericht door KoenJ » 30 apr 2016, 19:09

Mooie vondst zeg! Denk je dat er behalve die 6 wervels nog meer van het beestje aanwezig was?

Groeten,
Koen

TomH

Bericht door TomH » 30 apr 2016, 19:20

Mooie vondsten! Ik ben erg benieuwd hoe deze er geprepareerd uit zullen zien.

Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 307 times
Contacteer:
Antw: Antw: ENCI 30 April 2016

Bericht door Caveman » 30 apr 2016, 19:31

KoenJ schreef:
Mooie vondst zeg! Denk je dat er behalve die 6 wervels nog meer van het beestje aanwezig was?
Hebben voor zover we konden zien niets achter gelaten. Ben bang dat de volgende keer de omgeving al door de molen is...........

To share or not to share, that's the question!

Lugo
Been thanked: 65 times

Bericht door Lugo » 30 apr 2016, 19:43

Mart,

dat is inderdaad een mooie vangst, maar je hebt er ook hard moeten voor werken ;)
Ben benieuwd om deze stukken te zien na preparatie.
Er waren inderdaad enkele opvallende vondsten, maar bij mij was er niets foto-waardig bij.

Lugo

Panta rhei

Heraclites

Plaats reactie