gevonden Cap blanc nez
gevonden Cap blanc nez

ik dacht eerst dat het een stuk schelp was maar ben nu aan het twijfelen.
Ik weet zelfs niet op dit wel een fossiel is. Wie kan me helpen ?
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: gevonden Cap blanc nez
Hoi Dinneke,
Ik zie dat je maar één foto van dit fossiel gemaakt hebt. Het is voor andere forumleden lastig om op basis van een foto van één kant van het fossiel te helpen met een eventuele determinatie.
Kijk vooral eens naar het artikel over fotografie op deze website:
http://www.fossiel.net/information/arti ... Fotografie , en dan vooral bij het stukje over online delen.
Om tot een goede determinatie te komen is het echt van belang dat je foto's van de verschillende zijdes van een fossiel maakt. Bij dit stuk is het bijvoorbeeld belangrijk om te zien hoe het stuk er van de bovenkant (maw, de kopse kant) uit ziet.
Groetjes,
Johan
Ik zie dat je maar één foto van dit fossiel gemaakt hebt. Het is voor andere forumleden lastig om op basis van een foto van één kant van het fossiel te helpen met een eventuele determinatie.
Kijk vooral eens naar het artikel over fotografie op deze website:
http://www.fossiel.net/information/arti ... Fotografie , en dan vooral bij het stukje over online delen.
Om tot een goede determinatie te komen is het echt van belang dat je foto's van de verschillende zijdes van een fossiel maakt. Bij dit stuk is het bijvoorbeeld belangrijk om te zien hoe het stuk er van de bovenkant (maw, de kopse kant) uit ziet.
Groetjes,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Ik denk dat dit maar een fragment is en dat daarom het kauwvlak er niet op staat. Zo niet dan graag alsnog plaatsen. Ik ben het vooralsnog eens met Ivan.
Groet,
Niels
Niels
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Antw: gevonden Cap blanc nez
Hoi Sjaak,sjaak schreef:
Ik denk dat dit maar een fragment is en dat daarom het kauwvlak er niet op staat. Zo niet dan graag alsnog plaatsen. Ik ben het vooralsnog eens met Ivan.
Kijk, ook ik acht de kans groot dat het hier om een paardenkies gaat, maar wat mij betreft kunnen we beter niet gaan gissen hoe het eventuele kauwvalk er uit zal zien.
Voor het online delen van fossielen ter determinatie is het altijd handig als je foto's van de verschillende zijdes toont, niet eens specifiek bij dit stuk, maar bij alle stukken die online gedeeld worden.
Groetjes,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- sjaak
- Contacteer:
Ik bedoel eigenlijk dat ik het idee heb dat het kauwvlak hier geheel ontbreekt, omdat dat wel vaker gebeurt met dit soort kiezen. Maar ik ben het geheel met je eens dat meer foto's nodig zijn.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Contacteer:
Wat Johan bedoelt is een foto van het kauwvlak dus van wat op de laatste foto de onderkant is. Bij kiezen is dat een belangrijk punt voor determinatie. Maar het blijft een schilfer van een paardenkies 

Groet,
Niels
Niels