Vraag me af

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
scherven
Been thanked: 40 times
Vraag me af

Bericht door scherven » 13 jan 2017, 15:36

Ik vraag me af waar ieder een zit en doet. De gehele dag nog geen bericht gezien.
Natuurlijk ben ik er zelf ook niet
groet,Ben

0000000000

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: Vraag me af

Bericht door Optimo » 13 jan 2017, 15:49

Ja Ben ,het is idd erg rustig .
Ik zelf heb nu wat weinig tijd om te zoeken ,is door de vroege avonden.
Wat wel weer tijd genereerd om de van de afgelopen jaren liggende vondsten ,
eens goed in mijn Excel bestand te zetten Aqua nummering en foto's ,en
Determinatie info .
En da's best een berg geworden :-) ,ook moet er nog veel in de fixeer .
Zouden de anderen ook in een winter modus zitten ?? :-)

Gr

Huug

scherven

Bericht door scherven » 13 jan 2017, 15:59

Hallo Huug, ik denk dat de bottenzoekers last hebben van het hoge water en zitten ze lekker thuis achter de kachel. Maar als morgen het strand word bekeken is het lekker om gewoeld door de branding.
Succes met je archivering.
groet,Ben

0000000000

fietslamp

Bericht door fietslamp » 13 jan 2017, 19:58

Ik merk dat de bottenzoekers een beetje over zijn gegaan op Facebook. Daar zijn verschillende determinatie groepen speciaal voor peistocene fossielen.

Groeten Melle.

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 13 jan 2017, 20:35

Die bottenzoekers richten zich ook op het jongste materiaal wat hier voorbij komt. Geen wonder dat zij zich met dat soort nieuwerwetse media bezighouden. ;)

Groeten,
Koen

Ivan

Bericht door Ivan » 14 jan 2017, 10:02

De vondsten die ik doe plaats ik inderdaad meer op Facebook dan op fossiel.net.
Dat komt doordat hier specifieke groepen aanwezig zijn met mensen die ook gericht fossielen verzamelen: (voornamelijk) zoogdieren, zeezoogdieren etc (alles wat er te vinden is op het strand.) Net zoals ik.

Als er een erg mooie vondst van de Zandmotor hier verschijnt, wordt de Zandmotor de dagen erna stevig afgezocht.
Zelfs met lampen 's nachts.
Hierdoor tref ik weleens een compleet afgezochte Zandmotor aan als ik wil gaan zoeken.
Voor iedereen is en blijft(!) wat te vinden, maar het is niet leuk als je een mooie vondst hier deelt, en je de volgende keer weer terugkomt en dat dan de Zandmotor in principe al "leeg" is.

Ook zit ik nu in mijn examenjaar waardoor ik een stuk minder tijd heb.
Ik zal binnenkort weer eens wat fotootjes plaatsen.

Groeten,

Ivan

sjaak
Has thanked: 372 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:

Bericht door sjaak » 14 jan 2017, 14:37

Ik plaats hier ook weing strandvondsten, storm van gisteren viel mij trouwens tegen, maar het strand is groot genoeg en er ligt genoeg, als ik mijn laptop weer aan de gang heb gekregen zal ik weer eens een strandvondst plaatsen

Groet,

Niels

scherven

Bericht door scherven » 14 jan 2017, 15:48

Hallo, toch wat reacties. Het is bij de archeologie ook het zelfde. Ik deed nog wel is wat opgravingen(correspondent ROB), als we dat in de dagbladen zetten was je aan de beurt zelfs de piket paaltjes en plastik afdekkingen werden vernield als je terug kwam. vooral in het weekend. Dat de Zandmotor word afgezocht is niet zo erg, er is toch wel wat te vinden maar waar zijn we nog tevreden mee. Dat ze met lampen werken is toch wel de limmet, dat zijn de mannen die geld willen zien. Als je de gaten ziet in het Antwerps haven gebied ziet dat ril je er van(net konijnen, als het maar geld opbrengt. Alles wat door de zeef valt teld niet meer. Maar ja ieder zijn meug.
Groet,Ben.

0000000000

Ivan

Bericht door Ivan » 14 jan 2017, 16:41

Er zijn inderdaad ook mensen (ook op de Zandmotor) die voor geld zoeken.
Kwam een keer een man tegen die zei dat ik goed op (grote stukken) barnsteen moest letten. "dat was veel geld waard"

Dat de Zandmotor word afgezocht is niet erg, maar meestal zijn het groepen die de Zandmotor afzoeken. In de kerstvakantie had ik een paar dagen achter elkaar een rij voetstappen gezien van minimaal 4/5 zoekers. Dan vind je alleen de restjes nog. Als ze in een rij lopen vind je vrijwel niets meer daar, alleen de dingen die ze niet herkennen (bijv artefacten met geluk) Het hele strand was gescreend. Ook hoor ik van andere zoekers dat ze weleens bij zonsopgang op de Zandmotor zijn al mensen met lampen zien lopen. Als je dan een artefact oid vind is je dag nog wel goed, maar het blijft vervelend als je het steeds met "de restjes" moet doen.
Als dit steeds gebeurd na een bericht op fossiel.net, plaats ik minder.

Groeten,

Ivan

zandmotor
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: Vraag me af

Bericht door zandmotor » 14 jan 2017, 17:17

fietslamp schreef:
Ik merk dat de bottenzoekers een beetje over zijn gegaan op Facebook. Daar zijn verschillende determinatie groepen speciaal voor peistocene fossielen.

Groeten Melle.
Wat betreft het plaatsen van vondsten (pleistoceen botmateriaal), het vragen mee te denken m.b.t. determineren, geldt ook voor mij dat ik tegenwoordig meer gebruik maak van FB.

groet,

Dick

Plaats reactie