hulp nodig

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flizz
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 apr 2017, 10:20
hulp nodig

Bericht door Flizz » 03 mei 2017, 12:30

hallo allemaal dit is zeer belangrijk:kunnen jullie tips geven voor verschillende forums hoe ik beter topics kan maken (want ik ben er soms wel slecht in) vriendelijke groeten Flizz.


JF

 
Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3223
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 44 times
Been thanked: 298 times
Antw: hulp nodig

Bericht door hubertus68 » 03 mei 2017, 13:23

????
Wat bedoel jij nu weer, Jaylen?
Jij kunt hier vragen stellen of contact opnemen met anderen, jij kunt mooie fossielen tonen of interessante topics en berichten lezen.

Johan (Fossildude) heeft jou al een paar belangrijke tips gegeven. Jij had hierop kunnen antwoorden, maar in plaats daarvan begin jij een nieuwe topic, die alweer tamelijk onduidelijk is.

Wat wil jij PRECIES weten?

Groeten,
Oliver




Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Antw: hulp nodig

Bericht door FossilDude » 03 mei 2017, 14:54

Hoi Jaylon,

Goed van je dat je van anderen hier wil leren hoe je het beste topics op een forum kan plaatsen.

Hier een aantal tips:
1) denk vóór dat je een nieuw topic opent na of je bericht niet beter als een reactie in een al bestaand topic thuishoort, of dat het echt een nieuw vraag is. Zo voorkom je dat je (te) veel (onnodige) nieuwe topics opent.

2) de titel van het topic: probeer hierin al een vraag te formuleren. Bijvoorbeeld: de titel die je nu gekozen hebt is "hulp nodig", is niet heel duidelijk. Het is voor de andere forumleden fijn als het, aan de hand van de titel van je topic, al duidelijk is waarmee je hulp nodig hebt. Een meer informatieve topic-titel zou bijvoorbeeld zijn "Hoe formuleer ik forum-topics?". Zie je dat hier die titel van het topic al een vraag is? Dan kunnen mensen aan de titel meteen al zien of ze dit topic interessant vinden of niet.

3) Schrijf je forum-berichten alsof het een officiële brief is:
a)begin met een met aanhef:
"Beste forumleden,

Zouden jullie mij wellicht kunnen helpen met....
"

b) schrijf in volzinnen:
"Ik merk dat ik nog niet zo goed ben in het schrijven van berichten op forums. Zouden jullie mij misschien tips kunnen geven over hoe ik mijn topics beter zou kunnen maken?"

c) gebruik punctuatie: Hoofdletters aan het begin van de zin, komma's waar nodig, punten aan het eind van de zinnen, etc.

d) Sluit je forum-bericht af alsof het een officiële brief is:
"Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

met vriendelijke groet,
Jaylon
"

e) Lees, voordat je je bericht plaatst, het nog een paar keer door, en kijk goed of elke zin voor iedereen duidelijk te lezen is, en te begrijpen. Let ook op of al je zinnen compleet zijn (met hoofdletters en punt aan het einde).

Veel succes ermee!

Groeten,
Johan

[Bewerkt door FossilDude op 03-05-2017 om 13:56 NL]


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)


Plaats reactie