Wervel? (Cadzand)

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Dany
Wervel? (Cadzand)

Bericht door Dany » 01 aug 2017, 23:13

Afbeelding

Hallo iedereen

Niet direct de meest scherpe foto, maar zou bovenstaande fragment een haaienwervel kunnen zijn?

Alvast bedankt

Groet

Dany

strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Wervel? (Cadzand)

Bericht door strandjutters » 01 aug 2017, 23:30

Hallo Dany,nee dit is van een vis,een haai heeft geen uitsteeksel op de wervel ,deze zijn rond.

GR

strandjutters

Dany

Bericht door Dany » 01 aug 2017, 23:34

Dankjewel Pascal.

Ps. Ik post binnenkort ook nog een aantal nieuwe haaientanden, maar probeer ze eerst zelf te determineren.

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 02 aug 2017, 00:16

Das goed,maar Max 3 in een keer,ik krijg de kriebels als ik een hoop tanden zie verschijnen zonder duidelijke foto,s :)

GR

strandjutters

Dany
Antw: Antw: Wervel? (Cadzand)

Bericht door Dany » 02 aug 2017, 14:25

strandjutters schreef:
Das goed,maar Max 3 in een keer,ik krijg de kriebels als ik een hoop tanden zie verschijnen zonder duidelijke foto,s :)

GR
Zijn er zaken die beter kunnen bij mijn foto's?

FossilDude
Administrator
Has thanked: 327 times
Been thanked: 310 times
Contacteer:

Bericht door FossilDude » 02 aug 2017, 14:49

Afbeelding
Dany schreef:
strandjutters schreef:

GR
Zoals strandjutters al aangeeft beter tanden 1 voor 1 op de foto zetten, in plaats van meerdere exemplaren bij elkaar. Als je per tand losse foto's maakt, zie je meer details

Daarnaast is het voor de determinatie van fossielen belangrijk dat je foto's maakt van de verschillende zijdes van het fossiel. Bij haaientanden bij voorkeur van op z'n minst 3 zijdes. Zie bijgaande foto als voorbeeld. Uiteraard is een schaalbalk ook erg handig.

Over het algemeen zijn jouw foto's tot nu toe al wel redelijk goed hoor! Veel succes met het maken van de foto's.

Groetjes,
Johan

[Bewerkt door FossilDude op 02-08-2017 om 13:52 NL]

Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Dany
Antw: Antw: Wervel? (Cadzand)

Bericht door Dany » 02 aug 2017, 15:05

FossilDude schreef:
Dany schreef:
strandjutters schreef:

GR
Zoals strandjutters al aangeeft beter tanden 1 voor 1 op de foto zetten, in plaats van meerdere exemplaren bij elkaar. Als je per tand losse foto's maakt, zie je meer details

Daarnaast is het voor de determinatie van fossielen belangrijk dat je foto's maakt van de verschillende zijdes van het fossiel. Bij haaientanden bij voorkeur van op z'n minst 3 zijdes. Zie bijgaande foto als voorbeeld. Uiteraard is een schaalbalk ook erg handig.

Over het algemeen zijn jouw foto's tot nu toe al wel redelijk goed hoor! Veel succes met het maken van de foto's.

Groetjes,
Johan

[Bewerkt door FossilDude op 02-08-2017 om 13:52 NL]
Dag Johan

Das héél netjes, maar in dergelijke foto's slaag ik momenteel niet. Op aanraden van strandjutters ben ik wel overgeschakeld op grijze achtergrond. (En de hokjes zijn 1 op 1 cm)

Plaats reactie