Geologische boeken aangeboden

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Wim
Geologische boeken aangeboden

Bericht door Wim » 12 okt 2017, 14:26

Beste forumleden,

Voor mijn Natuureducatie project kreeg ik een aantal boeken aangeboden van een verzamelaar die opruiming hield. Ik heb een aantal voor mij interessante gidsen en boeken eruit gepikt (met name ook wat erg bruikbaar materiaal over de bodem in Twente, waar ik woon). De overige boeken mocht ik gerust bij het oud papier gooien.

Dat vind ik persoonlijk wat te kort door de bocht. Ik zet ze hier op een rij en is er iets bij wat je interesseert, pm of mail mij en ik stuur je de boeken toe. Wel graag even overleg rondom verzendkosten of wanneer je wat te ruilen hebt is dat ook prima. Ik zoek altijd nog aanvullingen om de lessen voor de kinderen nog boeiender te maken.

Vriendelijke groet,
wim

Peter Haitzmann & Franz Auf der Maur - Gesteine bestimmen und verstehen (ein fuhrer durch die Schweiz); uitg. Birkhauser 1989

Prof. Dr. F.J. Faber - Geologie; de bekoring van het zoeken; uitg. Agon Elsevier 1967

Veroffentlichungen des Naturwissenschaftlichen Vereins Osnabruck band 29 uit 1957/1958

Dr. J. Vroman - Geologie voor den Toerist; uitg. Boot N.V. 1940 (!! ik vond alleen de titel al geniaal)

Schuif en Boelens - Fossielen uit Noordelijke Zwerfstenen; uitg. Nederlandsche Uitgeversmaatschappij N.V. Leiden 1949

Emanuel Kayser's Abriss Der Geologie von Roland Brinkmann Eerster & Zweiter Band; uitg. Ferdinand Enke Verlag Stuttgart 1948/1950

G.D. van der Heide - Van Landijs Tot Polderland; uitg. A.J.G. Strengholt's Uitgeversmaatschappij N.V. 1965

Mededelingen van de Geologische Stichting nieuwe serie no.15; uitg. Ernest van Aelst, Maastricht, 1962

Enkele kopietjes van artikelen uit Grondboor & Hamer met uiteenlopende onderwerpen.

Gesloten