Homo floresiensis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 08:53

http://www.nature.com/news/2004/041025/ ... 025-3.html

Hierbij link van artikelen op website van Nature over de spectaculaire vondst van een andere mensensoort die tot zeer recent heeft geleefd. Een must voor iedereen die interesse in de evolutie heeft. Ik nodig iedereen uit relevante info toe te voegen over dit \"fenomeen\".

[Bewerkt door Maarten op 31-10-2004 om 08:54 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Ammonitehunter
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 sep 2003, 18:55
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Ammonitehunter » 31 okt 2004, 09:46

Dit heeft ook in de Standaard (Vlaamse krant) gestaan, de evolutie van de mens zal in alle geschiedenisboeken moeten worden herschreven.


Ammonitehunter


Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 10:05

Ammonitehunter schreef:
Dit heeft ook in de Standaard (Vlaamse krant) gestaan, de evolutie van de mens zal in alle geschiedenisboeken moeten worden herschreven.


Ammonitehunter
Dat lijkt me niet, is een aftakking van erectus die heeft kunnen overleven op een eilandje en wellicht op andere eilandjes. Bij andere diersoorten is dit vaker gebeurd, nu betreft het echter mensen.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Ammonitehunter
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 sep 2003, 18:55
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Ammonitehunter » 31 okt 2004, 10:36

Ik bedoelde dat onze \"stamboom\" herdrukt zal moeten worden en btw ze zeggen dat er op andere plaatsen nog andere \"soorten\" mensen zouden geleefd hebben die nog minder lang zijn uitgestorven.


Hebzucht is slecht, geef daarom al je fossielen maar aan mij!!!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 31 okt 2004, 10:40

leefden op dat eiland ook niet heel kleine olifantjes of was dat weer ergens anders?

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 14:44

Ja, dat klopt. Het is nu overigens plausibel te veronderstellen dat er nog meer van dit soort eilandmensen hebben bestaan, wellicht tot zeer recent en heel, heel misschien.......

Ik hou totaal niet van speculeren maar je weet het maar nooit!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 16:10

Wel vreemd dat er nu niet meer dan 1 soort mens bestaat en dat er vroeger altijd meerdere soorten waren.


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 16:14

Niet zo vreemd als je dus bedenkt dat er tot voor kort nog andere \"leute\" waren. Geologisch gezien is het allemaal zeer, zeer recent. Er is ook maar 1 soort orang oetang volgens mij, 1 soort hop, 1 soort visarend (niet verwand aan andere huidig levende arenden), 1 soort lammergier, nou ja ik kan er denkt duizenden verzinnen....


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Betelgeuze » 31 okt 2004, 16:25

Ja maar het komt er eigenlijk allemaal op neer dat er nu maar 1 soort is.

Ik heb trouwens een mooie foto gevonden:
http://news.nationalgeographic.com/news ... obbit3.jpg
Deze nieuwe soort krijgt trouwens al de bijnaam \"hobbit\".



[Bewerkt door Betelgeuze op 31-10-2004 om 18:26 NL]


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 31 okt 2004, 16:45

Ja, prachtige foto, volgens mij is dat een eiland een paradijs voor ons met supermuizen en superratten, dwergolifantjes etc.

Zoals je natuurlijk weet is zo\'n eilandfauna niet uitzonderlijk maar dat er een mensensoort op rondliep natuurlijk wel al denk ik dat er op de tienduizenden eilanden die Indonesie telt meer moeten zijn geweest.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten