Homo floresiensis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 04 nov 2004, 21:33

ja, hamsters zijn leuke beesten.
ze hebben al behoorlijk wat geld gekost.
1 heeft alle verf van de tralies geknaagd, zijn opvolger heeft een gat in de kooi gevreten, ze hebben meerdere malen een t-shirt kapotgeknaagd, en nog een leuke: wij hadden een keer jonge hamsters. als holletje hadden wij een bloempot in de kooi gelegd. die lag vlak naast het voerbakje. toen heeft zo\'n jong hamstertje zijn hoofd door het gat gestoken en is gaan hamsteren. toen kon hij dus niet meer eruit, want zijn wangen zaten vol.
toen heb ik maar een hamer gepakt en...........
de bloempot kapotgeslagen.

maar het allerleukste is dit:
toen ik de hamsterkooi nog op mijn kamer had staan, stond die onder een kledinghaak.
ik had daar mijn mooie spijkerbroek over gehangen, maar 1 broekspijp hing op de kooi.
de volgende dag wou ik hem aantrekken, bleek dat die broekspijp er afgevreten was.
en mij hamster hat er een mooi nestje van gemaakt. wat liiiiiiiiieeeeeeef!!!!!
(%^%$#@@!%^&***^^*&*)
of die keer dat mijn hamster een atoombom ontwikkeld had....

en toen ik een paar dagen geleden de hamster die ik nu heb kocht, hadden ze hem mooi in een kartonnen doosje gedaan. hadden ze net zo goed niet kunnen doen, want hij was er binnen een halve minuut uit.

ja, hamsters zijn echt leuke beesten...

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 04-11-2004 om 21:36 NL]


Post mortem we sort 'em!

 
Gebruikersavatar
The Stone
Berichten: 871
Lid geworden op: 07 mei 2004, 12:55
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door The Stone » 05 nov 2004, 13:34

I hate hamsters!

Ooit kreeg ik er 5, en de verkoper zei maak je geen zorgen het zijn 5 vrouwtjes.

Zat er dus een mannetje tussen. Die heeft z\'n eigen rotgelachen en binnen no time was het volledig uit de hand gelopen 120 van die krengen.
Gelukkig heeft mijn vader ze destijds allemaal kunnen verkopen a 2 gulden 50 per stuk.

Nadien nooit meer een hamster willen hebben.

Behoorlijk off topic het bovenstaande!
Daarom nog een link over de \"Hobbit\".
Gewoon doorklikken op NIEUWS.

http://www.vpro.nl/wetenschap/index.sht ... 36+8746889
(ps. de gehele link hierboven copy and pasten anders werkt ie niet goed!)

Trouwens er is daar nog veel meer te lezen over de Fossiele mens.

Cheers,
The Stone

[Bewerkt door The Stone op 05-11-2004 om 13:39 NL]


When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 05 nov 2004, 16:29

Wat ik nog wil zeggen over die domme mensapen etc. Als je uitgaat van de band denken-taal-denken-taal etc. (deze band is zeer aannemelijk) het volgende: ergens in de evolutie is er een groepje primaten vlees gaan eten, door deze dierlijke vetten zijn de hersens zich opeens zeer sterk gaan ontwikkelen, de voorlopers van de homo erectus was \"geboren\", veel later ontwikkelde zich bij een zeer klein groepje h. erectus het strottehoofd waardoor het spreken zich sterk ontwikkelde waardoor het denken een enorme \"bust\" kreeg waardoor spraak en taal zich verder ontwikkelde en het denken weer een bust kreeg etc. etc.

Het vermogen tot en het hebben van een ontwikkelde taal is een van de grote verschillen tussen apen en mensen. (Kom nou niet aan met die AANGELEERDE taalspelletjes).


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Betelgeuze » 05 nov 2004, 18:05

Onlags hebben ze een hond 500 woorden kunnen aanleren!

Stop die hand in ene kamer met een 50tal van die voorwerpen en roep de nama van zo ene voorwerp en hij komt de juiste brengen!

Dieren kunnen dus zeker gevoel voor taal hebben!


hier een filmpje over Homo floresiensis:
http://www.tweevandaag.nl/index.php?mod ... &sid=28817#


Alpha Orionis

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 05 nov 2004, 18:48

Neen, dieren associeren de klank van het woord met iets, een concreet iets. Mensen kunnen praten in concepten, als je het over het concept hond hebt denk je niet aan Bello. Als je het over het concept fiets hebt denk je niet aan een racefiets. Mensen praten in concepten, het meest abstracte wat er is. Dat krijg je ook niet aangeleerd, maar ontwikkel je zelf, hier zit hem ook het grote verschil, apen, honden, eekhoorns kunnen wel woorden AANGELEERD krijgen maar dit is dus
a:Aangeleerd
b. Concreet, dus een woord staat voor iets wat je aaop concreet \"kent\".

Een homo sapiens is in staat in concepten te denken, hier zit een ongelooflijk verschil.

Als je niet in concepten kunt denken, praten, schrijven etc. kun je zeer weinig overdragen op volgende generaties want als je kennis wilt opdoen en wilt overdragen aan anderen laat staan aan volgende generaties generaties moet je begrippen kunnen ontdaan van de contigente (omgevings) factoren. Met andere woorden een mens is in staat te induceren en van concrete begrippen een concept te maken. Een mens is ook instaat van abstracte begrippen concrete begrippen te maken (deduceren).

Het komt allemaal weer bovendrijven: ook dit is een van de grote verschillen tussen de mens en die andere apen.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 05 nov 2004, 18:53

heeeeelemaal mee eens.
maar eens hebben wij ook de intelligentie van een aap gehad. de chimpansee\'s zouden zich dus nog kunnen ontwikkelen.

trouwens, dat van die mensenbaby en chimpanseebaby is niet aangeleerd.
\'t is wel makkelijk te verklaren. chimpansee\'s worden gewoon sneller volwassen.

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 05 nov 2004, 20:50

Casper schreef:
heeeeelemaal mee eens.
maar eens hebben wij ook de intelligentie van een aap gehad. de chimpansee\'s zouden zich dus nog kunnen ontwikkelen.


Ja, eens waren wij aapkens, echter door een bepaalde facotr, b.v. honger, toeval weet ik veel zijn we dierlijke vetten gaan consumeren, belangrijk voor de hersens. De rest heb ik hierboven geschetst!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 29 nov 2004, 23:10

ik las laatst een duits artikel over de ontdekking van de nieuwe mensen, en de ontdekkers hadden het er meerdere keren over \"we hebben nog geen exemplaar om onderzoeken mee te doen\"
ze bedoelen een levend exemplaar. weet niet of jullie er iets over weten, maar er is nog een paar jaar geleden op java ofzo een rechtop lopende apensoort ontdekt, maar die heeft men nog niet vaak kunnen zien.
mijn vraag: als dit mensen zijn met redelijk hoge intelligentie, is het dan verantwoord om er een gevangen te nemen voor onderzoek??
ik vind van niet, maar hoe komen we dan aan feiten over die mensen??

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 30 nov 2004, 07:43

Dat is eeuwige dilemma Casper! Hier zijn talloze voorbeelden van, Koch die een onwetnd boerenmeisje besmette met pokken omdat hij het vermoeden (!) had dat ze resistent zou zijn etc. etc.


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Betelgeuze
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 aug 2004, 15:18
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Betelgeuze » 30 nov 2004, 17:49

Dit al gezien?
http://karlammann.com/bondo.html

Het is een nieuwe soort mens aap, of dat vermoeden ze toch. Ze worden zo groot als gorilas maar zien er meer uit als chimpansees, toch gedragen ze zich heel ongewoon voor ene chimp.

Ze zijn nu onderzoek aan het doen of dit een nieuwe soort is of een mutatie van een geisoleerde groep chimps.


Alpha Orionis


Gesloten