moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Texas fossils
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2005, 21:07
moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door Texas fossils » 16 feb 2018, 19:03

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hieronder een aantal fotos van voor mij onbekende fossielen.
wellicht kunnen jullie mij helpen?

De eerste drie fotos wellicht een kaakje? gevonden in de Eagle Ford (Cenomanian).

De volgende drie gevonden in de Walnut formatie= Albiaan (lijkt op een stuk van de staart van een kreeftachtige?)

Dan twee fotos van iets uit de Del Rio formatie (Cenomanian), lijkt op een platte crab, wat het echter niet is denk ik.

Alvast bedankt voor het meedenken,

Marc


Texasfossils

 
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door PachyWhatnotOdon » 18 feb 2018, 15:23

Hoi Marc,

Ik vermoed van niet (denk eerder dat je eigen inschatting juist zal blijken), maar mogelijk dat het tweede fossiel een chiton-schelp betreft? Gewoon om maar eens een alternatieve suggestie te doen :)

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Texas fossils
Berichten: 106
Lid geworden op: 22 jun 2005, 21:07
Antw: Antw: moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door Texas fossils » 23 feb 2018, 19:14

amelchers schreef:
Hoi Marc,

Ik vermoed van niet (denk eerder dat je eigen inschatting juist zal blijken), maar mogelijk dat het tweede fossiel een chiton-schelp betreft? Gewoon om maar eens een alternatieve suggestie te doen :)

Met vriendelijke groeten,
Alexander.
Als je een moderne bedoeld dan kan ik dit met nee beantwoorden, daarvoor is het te zwaar. Zinkt ook in water.


Texasfossils

Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6861
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 290 times
Been thanked: 309 times
Contacteer:
Antw: moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door sjaak » 24 feb 2018, 08:10

Eerste foto's lijkt een soort krabbeschaar.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Antw: Antw: moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door PachyWhatnotOdon » 25 feb 2018, 22:20

Texas fossils schreef:
amelchers schreef:
Hoi Marc,

Ik vermoed van niet (denk eerder dat je eigen inschatting juist zal blijken), maar mogelijk dat het tweede fossiel een chiton-schelp betreft? Gewoon om maar eens een alternatieve suggestie te doen :)

Met vriendelijke groeten,
Alexander.
Als je een moderne bedoeld dan kan ik dit met nee beantwoorden, daarvoor is het te zwaar. Zinkt ook in water.
Hoi Marc,

Nee, ik denk dan uiteraard ook wel aan een fossiel. Volgens mij zijn chitons al best oud als schelpsoort...

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Antw: Antw: Antw: moeilijk te determineren fossielen uit Texax

Bericht door PachyWhatnotOdon » 25 feb 2018, 22:20

Texas fossils schreef:
amelchers schreef:
Hoi Marc,

Ik vermoed van niet (denk eerder dat je eigen inschatting juist zal blijken), maar mogelijk dat het tweede fossiel een chiton-schelp betreft? Gewoon om maar eens een alternatieve suggestie te doen :)

Met vriendelijke groeten,
Alexander.
Als je een moderne bedoeld dan kan ik dit met nee beantwoorden, daarvoor is het te zwaar. Zinkt ook in water.
Hoi Marc,

Nee, ik denk dan uiteraard ook wel aan een fossiel. Volgens mij zijn chitons al best oud als schelpsoort...

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett


Plaats reactie