Fossielen Solnhofen
Fossielen Solnhofen

Ik heb deze fossielen al een aantal jaar in mijn kast liggen, maar van een aantal wou ik zeker weten wat het is.
Zelf heb ik al een beetje gezocht in boeken. Ik denk dat foto 1en2 een lamellaptychus sp. is.
Bij foto 3 dacht ik aan een laevaptychus sp..
Foto 4 en 5 zijn zeer waarschijnlijk Leptolepides sprattiformis.
Ik heb geen idee of de 6de afbeelding uberhaupt iets is, maar het ziet er wel bijzonder uit.
Antw: Fossielen Solnhofen
Hallo Lucas, bedoel je met foto 6 Dendrieten, die hebben altijd plantvormen.
Groet, Ben.
Groet, Ben.
0000000000
Hallo Ben,
Ik bedoelde eigenlijk de ronde vorm op de steen: het heeft een afdruk en het is niet gelijk aan de lagen.
Groeten, Lucas
Ik bedoelde eigenlijk de ronde vorm op de steen: het heeft een afdruk en het is niet gelijk aan de lagen.

Groeten, Lucas
Hallo Lucas,
dit soort vormen kom je wel vaker tegen tijdens het splijten van de stenen. Dit kan komen omdat er in de onderliggende lagen nog iets fossiels zit maar dit hoeft uiteraard niet. Als ik me niet vergis zijn de determinaties goed. Maar ik zal mijn literatuur er nog op na slaan.
Groeten,
Arno
dit soort vormen kom je wel vaker tegen tijdens het splijten van de stenen. Dit kan komen omdat er in de onderliggende lagen nog iets fossiels zit maar dit hoeft uiteraard niet. Als ik me niet vergis zijn de determinaties goed. Maar ik zal mijn literatuur er nog op na slaan.
Groeten,
Arno