Megalodon Tand Tielrode 1984 / kleiputten

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Megcollector
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2017, 00:29
Megalodon Tand Tielrode 1984 / kleiputten

Bericht door Megcollector » 18 apr 2018, 21:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AANDACHT GRAAG :
Ik ben op zoek naar een MEGALODON haaientand die ik ooit omstreeks 1983 heb gevonden in de kleiputten van Tielrode (Oost-Vlaanderen). Ik heb hem spijtig genoeg laten vallen op de grond. Hij was gebroken in 3 stukken en heb hem gelijmd. Later verkocht ik de tand aan een goeie kameraad. Die heeft hem op zijn beurt ook verkocht aan iemand uit Brussel, in 1984-85. Spijtig genoeg zijn er geen gegevens meer van die persoon uit Brussel. Is er iemand die weet wie die persoon zou kunnen zijn ? Ik zou heel graag de tand willen terugkopen. In de bijgevoegde foto’s heb ik een andere tand geplaats die er zeer goed op lijkt qua vorm en grootte. Ik heb de breuklijnen aangeduid volgens dat ik mij die nog kan herinneren. Het gaat dus om een MEGALODON TAND, GEBROKEN IN 3 STUKKEN EN NADIEN GELIJMD. DE AFMETING WAS ZO IETS VAN EEN 10 Á 12 CENTIMETER DENK IK.
Al bedankt op voorhand !



 
Gebruikersavatar
Hansjorg
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jan 2016, 21:30
Antw: Megalodon Tand Tielrode 1984 / kleiputten

Bericht door Hansjorg » 13 mei 2018, 21:32

Uw post stond ook onder een ander menu, daar heb ik geschreven:

De verzamelaar zou Hellin de Wavrin kunnen zijn, helaas enkele jaren geleden overleden. Hellin bezocht vaak Nederlandse havens, zoals Stellendam, om fossiele botten van pleistocene zoogdieren op te kopen van de vissers. Maar hij had een veel bredere belangstelling, waaronder ook fossielen uit oudere tijdvakken. Ik weet niet wat er met zijn uitgebreide collectie is gebeurd. Ik hoop dat u de tand eens weer kunt bemachtigen want kennelijk heeft hij een speciale betekenis voor u en dat is altijd mooi.


fossielen hebben ook niet het eeuwige leven

Gebruikersavatar
Megcollector
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2017, 00:29
Antw: Megalodon Tand Tielrode 1984 / kleiputten

Bericht door Megcollector » 31 dec 2018, 01:12

Hallo Hansjorg, ik lees nu pas je bericht. Ik heb hem nog altijd niet gevonden maar toch bedankt voor je berichtje.




Plaats reactie