Aardige vondsten tijdens dagje Antwerpen w.o. ?Megachasma.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Wilson McPhee
Aardige vondsten tijdens dagje Antwerpen w.o. ?Megachasma.

Bericht door Wilson McPhee » 23 apr 2018, 12:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag twee weken geleden zijn wij voor een dagje zoeken naar de omgeving van Antwerpen getrokken. Haaietanden verzamelijk ik eigenlijk niet, maar op een mooie zondag is het een plezierige bezigheid. De vondsten waren aardig te noemen met bekende vormen als C.hastalis, I.oxyrinchus,L.nasus etc. Een mooie vondst vind ik de Somniosus op afbeelding 1. Deze tand meet 15mm. hoog. De gekartelde snijrand is goed te zien. In het meegenomen gruis zat wat klein spul zoals Cetorhinus, maar ook het tandje op afbeelding 2 en 3. De breedte is 7-8mm. Het tandje is wat versleten, zo ontbreekt het puntje van de kroon en de kroonbasis strekte zich oorspronkelijk uit tot de linker-en rechter uiteinde van de wortel.
Ik denk het om een Megachasma gaat.
Wij kwamen ook Jowi en Ilse tegen en dat was leuk. Jowi deelde jaren geleden zijn prachtige vondsten op fossielnet en houdt zich nu bezig met tanden uit Noord-Frankrijk. Helaas kan ik zijn website met vondsten niet bereiken. Mogelijk verkeerd genoteerd.

[Bewerkt door Wilson McPhee op 23-04-2018 om 19:35 NL]

[Bewerkt door Wilson McPhee op 23-04-2018 om 19:35 NL]

Wilson

Plaats reactie