tibia van ???

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
tibia van ???

Bericht door Optimo » 17 mei 2018, 22:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hallo deze tibia is een gift ,op het eerste gezicht dacht ik aan hert achtige ,maar zie teveel verschillen bij het gewricht,
het schuine articulatie vlak,en de twee kleine vlakjes zie ik niet terug bij de foto's van bv natuur info.
ook bij de tibia's
die ik in mijn collectie heb zie ik het niet terug ,
ook in de Schmid is niet duidelijk te zien aangaande de articulatie vlakjes,en toch lijkt het hertachtige ,ook heb ik laatst een sprongbeen gevonden wat vrij redelijk aansluit op het gewricht ,
hoewel dit niet sluitend is ! veel sprongbenen lijken teveel op elkaar en zijn moeilijk uit elkaar te houden !
moet ik dan richting rendier of eland zoeken :-)???

gr

Huug

Vilmar
Been thanked: 53 times
Antw: tibia van ???

Bericht door Vilmar » 24 mei 2018, 09:58

Hallo Huug,

Het gaat om een radius (spaakbeen) en dan het distale deel (van het lichaam af). Ik denk dat je met een hertachtige wel goed zit. Voor eland lijkt het mij te klein.

Groet, Vilmar

Vilmar D

Optimo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Antw: tibia van ???

Bericht door Optimo » 24 mei 2018, 16:37

Dank je Vilmar ,radius ! en dan te bedanken dat ik zo'n radius ook in mijn verzameling heb :-(??
,maar het is zoveel wat ik nog in moet voeren in mijn bestand ,en afbeeldingen opschonen !
maar heb nu een goede determinatie top !

gr

Huug

Plaats reactie