hand /voet wortel beentje ??
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
hand /voet wortel beentje ??

hallo hier een vondst van gisteren omg zmtr,
ik denk aan een cubo naviculare maar kan hem niet thuis brengen ,
ik heb er door de jaren diverse gevonden ,
maar deze herken ik (nog) niet !
door de gladde schuine vlakken neig ik ook een beetje naar een patela
bij de meeste cubo's is er een opstaand puntje ,op dit stuk zie ik dat niet ,ook weet ik dat er vele wortelbeentjes in het skelet aanwezig zijn wat is het nu

Gr
Huug
- andersschinkel
Antw: hand /voet wortel beentje ??
Dit is een lastige, zeg. Ik heb hem vergeleken met de hand- en voetwortelbeentjes van herbivoren en carnivoren in Pales et Lambert en zie hem niet terug. Ik begin me af te vragen of het niet een extreem gerold fragment van iets groters is - zo gerold en zo glad gepolijst dat het een compleet botje lijkt. Maar ik kan er compleet naast zitten natuurlijk.
Groet, Anders
Groet, Anders
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Antw: hand /voet wortel beentje ??
Het stuk is wel wat gerold Anders,maar compleet! ,andersschinkel schreef:
Dit is een lastige, zeg. Ik heb hem vergeleken met de hand- en voetwortelbeentjes van herbivoren en carnivoren in Pales et Lambert en zie hem niet terug. Ik begin me af te vragen of het niet een extreem gerold fragment van iets groters is - zo gerold en zo glad gepolijst dat het een compleet botje lijkt. Maar ik kan er compleet naast zitten natuurlijk.
Groet, Anders
Ik heb ook hier en daar gezocht ,ook op een site waar een skelet ( Afrikaanse leeuw) te zien is , foto's,( ook tekeningen ).
Een stukje lijkt er veel op ,maar moet dat nog verder uitwerken.
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 12-10-2018 om 19:56 NL]
-
- Been thanked: 45 times
Antw: hand /voet wortel beentje ??
Ik moet nog een hoeveelheid foto's die ik bij mijn bezoek aan de Universiteit in Wenen gemaakt heb verwerken, maar voorlopig hou ik het op een botje uit de enkel van een beer.
Ik kom er nog op terug.
Ik kom er nog op terug.
Charlie