kwarts uit resteigne
kwarts uit resteigne
hoi iedereen,
Toen ik deze kwarts uit resteigne poetste, gebeurde er iets zeer vreemd. Er ontstond een zeer vreemd geluid en uit de onderkant van de steen kwamen luchtbelletjes. De kringetjes die je in het water ziet, zijn de plaatsen waar die belletjes bovenkomen. Kan er mij iemand mij zeggen wat dit vreemde verschijnsel is en zeggen dat dit schadelijk is en wat de oorzaken hiervan zijn. Oh ja, en de steen komt uit het 2de verdieping van de groeve in resteigne, dicht waar er water naar beneden stroomde, een kleine waterval denk ik. Hij is gevonden deze zomer. Hopelijk komen jullie er uit,en als jullie iets meer willen (foto\'s of uitleg, laat me dan iets weten.)
groeten,
G.
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: kwarts uit resteigne
Het lijkt me een volstrekt normaal verschijnsel: een droge steen zuigt zich vol met water en de lucht ontsnapt in kleine belletjes.
Het kan echter ook zijn dat de hele boel gaat ontploffen met aanzienlijke schade aan materiele goederen, vernield meubilair, een gehele huizenrij tegen de vlakte en talloze slachtoffers.
Dat zou wel spectaculair zijn, dus laat het aub horen!
[Bewerkt door Henk Jan op 14-01-2007 om 18:21 NL]
Het kan echter ook zijn dat de hele boel gaat ontploffen met aanzienlijke schade aan materiele goederen, vernield meubilair, een gehele huizenrij tegen de vlakte en talloze slachtoffers.
Dat zou wel spectaculair zijn, dus laat het aub horen!
[Bewerkt door Henk Jan op 14-01-2007 om 18:21 NL]
HJ
- binbinneke
- Contacteer:
Wat dacht je van amethist? 
gr. robin

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
is het geen dolomiet of calciet?
mvg stijn
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: kwarts uit resteigne
is amathist niet paars?;)binbinneke schreef:
Wat dacht je van amethist?
gr. robin
gr sean
- binbinneke
- Contacteer:
Tuurlijk,
maar niet altijd even fel paars. Amethist van bv. Madagaskar is zeer mooi en heel fel paars, terwijl die van deze streken belange niet zo fel paarskleurig is. Amethist uit de \"ardennen\" (en ze worden er dus degelijk ook gevonden) is zeer goed vergelijkbaar met deze. Uiteraard is amethist ook een kwartssoort. Rookkwarts zou ook nog kunnen alhoewel ik nog nooit van rookkwarts uit de ardennen gehoord heb. Ik denk dus aan amethist. Ook behoud ik mijn standpunt vanwege de andere kant van de steen. Typische \"geode\" achterkant. Ik denk dat dit dus een stuk amethist-geode is.
gr. robin
maar niet altijd even fel paars. Amethist van bv. Madagaskar is zeer mooi en heel fel paars, terwijl die van deze streken belange niet zo fel paarskleurig is. Amethist uit de \"ardennen\" (en ze worden er dus degelijk ook gevonden) is zeer goed vergelijkbaar met deze. Uiteraard is amethist ook een kwartssoort. Rookkwarts zou ook nog kunnen alhoewel ik nog nooit van rookkwarts uit de ardennen gehoord heb. Ik denk dus aan amethist. Ook behoud ik mijn standpunt vanwege de andere kant van de steen. Typische \"geode\" achterkant. Ik denk dat dit dus een stuk amethist-geode is.
gr. robin
'Search' your way into life.
- agaathunter
Hoi,
Het is absoluut geen rookkwarts of amethist, maar het is calciet.
Groetjes: Ed
Het is absoluut geen rookkwarts of amethist, maar het is calciet.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
mij mag je toch eens uitleggen wat een typische geode achterkant is, en hoe je deze kan onderscheiden?

mvg stijn

mvg stijn
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: kwarts uit resteigne
Ik neem aan dat je hier literatuur over hebt? Bron?binbinneke schreef:
Amethist uit de \"ardennen\" (en ze worden er dus degelijk ook gevonden) is zeer goed vergelijkbaar met deze.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
er is wel skepter amethyst gekend uit de ardennen, uit Salmchateau denk ik (en foto hiervan sierde jarenlang de poster van de beurs van Liège)
een totaal andere geologische omgeving dan Resteigne
mvg stijn
een totaal andere geologische omgeving dan Resteigne
mvg stijn
Eldredge 1996
Eldredge 1996