nog een onbekend bot

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
bruno
nog een onbekend bot

Bericht door bruno » 14 jan 2007, 20:17

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dezelfde dag ook dit bot gevonden, gewicht ongeveer 2 kg voor mij totaal onbekend dus forum help....ook trouwens weer aan de waterlijn. Misschien door de storm worden er toch nog nieuwe botten aangevoerd.

Hanneke
Contacteer:
Antw: nog een onbekend bot

Bericht door Hanneke » 15 jan 2007, 08:45

Hand/voetwortelbeentje van een mammoet. Ik weet niet meer precies welke, het zijn er zoveel, misschien het lunare.

groetjs, Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

bruno

Bericht door bruno » 15 jan 2007, 09:48

hanneke, bedankt!
Paul

emiel1

Bericht door emiel1 » 15 jan 2007, 17:49

Het lijkt mij niet zo\'n oud bot. Waar ik mij meer aan stoor is dat een onderdeel van een mammoet in het bezit hebben tegenwoordig \"hot\" lijkt te zijn. Elke botje wat op dit forum getoond wordt is een bot van een mammoet. Leuk om te horen hoor, maar moeten we niet met z\'n allen wat realistischer zijn enm erkennen dat het vinden van dat soort botten eerder uitzondering dan regel is? Graag een reactie hierop Enne ...Bruno dat van jou is wel een \"echte\" hoor. Ik ben de laaste die je dag wil verpesten.
Groet van Emilio

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 16 jan 2007, 08:35

HET IS EEN ASTRALAGUS (oftewel een voetwortelbeen) VAN EEN MAMMOET.

Onmiskenbaar MAMMOET, worden wel vaker gevonden vooral in/uit de Noordzee is apart maar niet uitzonderlijk.

Ik zie overigens vaker beenderen van runderen op dit forum.

Dus vooral blijven plaatsen die vreemde botten.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Hanneke
Contacteer:
Antw: Antw: nog een onbekend bot

Bericht door Hanneke » 16 jan 2007, 08:53

emiel1 schreef:
Het lijkt mij niet zo\'n oud bot. Waar ik mij meer aan stoor is dat een onderdeel van een mammoet in het bezit hebben tegenwoordig \"hot\" lijkt te zijn. Elke botje wat op dit forum getoond wordt is een bot van een mammoet. Leuk om te horen hoor, maar moeten we niet met z\'n allen wat realistischer zijn enm erkennen dat het vinden van dat soort botten eerder uitzondering dan regel is? Graag een reactie hierop Enne ...Bruno dat van jou is wel een \"echte\" hoor. Ik ben de laaste die je dag wil verpesten.
Groet van Emilio
Het is een feit dat in Nederland grote aantallen mammoetbotten worden gevonden. Hoeveel realistischer wil je worden?
Daarnaast worden natuurlijk ook vele resten van andere diersoorten zoals runderen, herten en roofdieren gevonden. Maar zeker als je regelmatig zoekt dan is de kans dat je op een dag een stukje mammoet vindt groot, en eigenlijk helemaal geen uitzondering dus.

groeten, Hanneke

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 16 jan 2007, 08:54

The Stone schreef:
HET IS EEN ASTRALAGUS (oftewel een voetwortelbeen) VAN EEN MAMMOET.
Argh, zat ik er net naast! Letterlijk ook.

[Bewerkt door Hanneke op 16-01-2007 om 08:54 NL]

bruno

Bericht door bruno » 16 jan 2007, 09:25

In iedergeval alle bedankt, blijkt gewoon dat door de afgelopen storm er toch weer herkenbare botten de maasvlakte bereiken

Paul

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 16 jan 2007, 09:31

emiel1 schreef:
Elke botje wat op dit forum getoond wordt is een bot van een mammoet. Leuk om te horen hoor, maar moeten we niet met z\'n allen wat realistischer zijn
Dat mag je gerust proberen te staven met verwijzingen. Naar mijn mening vallen determinaties als rund, hert, zwijn ... vaker dan mammoet.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

bruno

Bericht door bruno » 16 jan 2007, 21:19

he jongens maakt allemaal niet uit blijft natuurlijk een kick geven dat gewoon aan de vloedlijn nog zo\'n bot \"öpduikt\" As weekend toch maar weer even kijken of er nog meer resten aanspoelen, vooral gezien de storm van as donderdag, en emielio spreken we samen af!!!!

Gesloten