2 hemipristissen uit cadzand.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
2 hemipristissen uit cadzand.
dit zijn 2 hemipristissen uit cadzand? maar weet het echter niet zeker of ze ook wel uit cadzand komen. heb ze geruild met jasper van den berg. zou het kunnen dat ze uit cadzand komen. ze zijn echt zeldzaam daar
gr sean
- Supergraver
Antw: 2 hemipristissen uit cadzand.
Hee Sean,
Ik zei het geloof ik ook al in de e-mail.
Ik vind het altijd \'gevaarlijk\' om dit soort fossielen te ruilen. In oa Nederland en Belgie zijn ze super zeldzaam, terwijl wanneer je in de Peace River in Florida staat, zeker tandjes met dit soort kwaliteit, in elke schep aan treft.
Mij is er ook eens een aangeboden, maar ik wil gewoon zeker zijn. Dat betekend eigenlijk: zelf vinden
Ik weet zelfs van mensen die in Mill een S. Carolina Meg, uit hun mouw in hun zeef lieten vallen.
Ik zeg zeker niet dat Jasper dit zou hebben gedaan met zijn Hemi\'s. Het is en blijft moeilijk.
Heeft Jasper ze zelf gevonden?
Gr
Martijn
Ik zei het geloof ik ook al in de e-mail.
Ik vind het altijd \'gevaarlijk\' om dit soort fossielen te ruilen. In oa Nederland en Belgie zijn ze super zeldzaam, terwijl wanneer je in de Peace River in Florida staat, zeker tandjes met dit soort kwaliteit, in elke schep aan treft.
Mij is er ook eens een aangeboden, maar ik wil gewoon zeker zijn. Dat betekend eigenlijk: zelf vinden

Ik weet zelfs van mensen die in Mill een S. Carolina Meg, uit hun mouw in hun zeef lieten vallen.
Ik zeg zeker niet dat Jasper dit zou hebben gedaan met zijn Hemi\'s. Het is en blijft moeilijk.
Gr
Martijn
Ik zoek er zelf ook al een ruime 8 jaar en heb 1 stukje Hemipristis gevonden, dus geen hele. Ik heb alleen het bovenste puntje met ongeveer 3 kartels eraan. Het komt in Cadzand bijna niet voor.
En dan ook nog 2 stuks en nog hele exemplaren ook.
Ik spreek het niet tegen, maar mijn mening is: het lijkt me zeer ongeloofwaardig.
Met vr gr Ferry
En dan ook nog 2 stuks en nog hele exemplaren ook.
Ik spreek het niet tegen, maar mijn mening is: het lijkt me zeer ongeloofwaardig.
Met vr gr Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Antw: 2 hemipristissen uit cadzand.
Supergraver schreef:
Hee Sean,
Gr
Martijn
die kleine had hij zelf gevonden zij hij, en de grote, een collega van zijn moeder.
dus ik weet het niet:(
gr sean
- fossielengek
Het kleine tandje heb ik inderdaad zelf gevonden. De grotere heb ik dan gekregen en ze heeft gezecht die hij uit Cadzand komt. Hij is (de grote) wel ruim 15 jaar geleden gevonden tijdens een opspuiting.
groetjes Jasper
groetjes Jasper
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
ik geloof jasper wel, maar als niemand je vertrouwt met deze tanden is dat zeker niet leuk, als ik deze probeer te ruilen en toch niemand gelooft je.
gr sean
gr sean
- toothdigger
Uitgaand van de integriteit van Jasper, zou ik toch ook zeggen dat de linker verdomd veel op een Florida hemi lijkt (met name die kleurschakering komt daar veelvuldig voor).
De linker daarentegen vind ik wél op een zeeuwse hemi lijken. Zelf heb ik in 15 jaar welgeteld 3 stukjes hemi gevonden.
Maar het gaat erom dat Sean, Jasper gelooft en een ruil met hem kan maken!
De linker daarentegen vind ik wél op een zeeuwse hemi lijken. Zelf heb ik in 15 jaar welgeteld 3 stukjes hemi gevonden.
Maar het gaat erom dat Sean, Jasper gelooft en een ruil met hem kan maken!
Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?
Lid sinds 10-09-2003
Lid sinds 10-09-2003
- Supergraver
Oke, maar dan heb ik nog een vraag.
Mocht het ooit nog eens gebeuren dat ik een Hemi in Ned of Bel vind, zou ik hem nooit van z\'n \'langzalzeleven\' wegdoen.
Waarom, Jasper, doe jij er zelfs twee weg, heb je er nog meer van ofzo?
Gr
Martijn
Mocht het ooit nog eens gebeuren dat ik een Hemi in Ned of Bel vind, zou ik hem nooit van z\'n \'langzalzeleven\' wegdoen.
Waarom, Jasper, doe jij er zelfs twee weg, heb je er nog meer van ofzo?

Gr
Martijn
- fossielengek
Ik heb er inderdaad nog wat meer 
En tja ik vind het ook gewoon leuk dat ik iemand verder kan helpen om z\'n verzameling completer te maken. Maar tuurlijk hou ik wat ik nu nog heb zelf
groetjes Jasper

En tja ik vind het ook gewoon leuk dat ik iemand verder kan helpen om z\'n verzameling completer te maken. Maar tuurlijk hou ik wat ik nu nog heb zelf

groetjes Jasper
- FransFrenken
- Contacteer:

De hemi\'s zijn idd superzeldzaam in deze contreien. Af en toe vindt men eens een stukje van deze soort. Een jaar of 6 geleden vond ik dit onwaarschijnlijk fraaie exemplaar in het Antwerpse. Het is ongetwijfeld mijn meest bijzondere vondst...
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/