Fossielen Ijmeer

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
rikbak
Has thanked: 21 times
Been thanked: 33 times
Fossielen Ijmeer

Bericht door rikbak » 27 dec 2020, 16:09

In de eerste weken van deze maand, ben ik 2x wezen zoeken op de strandjes tussen Muiderberg en Muiden.
Echt veel strand is er niet en het is redelijk veel klim en klauter-werk langs bomen, struiken en gladde basaltblokken, maar laat dat nou net een van m'n favoriete hobby's zijn :D
En de vondsten lijken bijna overal waar je kijkt te liggen, heel veel botfragmenten en ook de nodige zoogdiertanden. :D
Ik heb het geweldig naar m'n zin gehad, op een locatie waar ik nog nooit geweest was.

De meeste botfragmenten en ook sommige kiezen zijn zo gehavend, dat ze nietmeer te determineren zijn.
Alles wat mogelijk nog wel determineerbaar is zal ik in apparte berichten op het forum plaatsen.
Bijlagen
DSCN2819.JPG
DSCN2818.JPG

Jasper den Otter
Has thanked: 110 times
Been thanked: 144 times
Contacteer:
Re: Fossielen Ijmeer

Bericht door Jasper den Otter » 27 dec 2020, 18:21

Beste Rikbak,

Materiaal uit het ijmeer is vrijwel alleen maar holoceen, ik heb er zelf een keer gezocht en een vriend van mij zocht er vaker regelmatig. met de determinatie kan ik je niet helpen.

gr Jasper

Fossielenverslaafd

Hidde
Been thanked: 100 times
Contacteer:

Bericht door Hidde » 27 dec 2020, 18:38

Leuk gevonden :)
Ik zie tanden van onder andere rund, schaap en zwijn.
Indien u specifieke determinaties wenst is het inderdaad aan te raden losse foto's te plaatsen.

Fijne dagen!

Marine mammals, dolphinately awesome

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 28 dec 2020, 06:51

Met Hidde eens. Niet alles tegelijk en graag ook een maatstreep of even meten. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker.

Charlie

Plaats reactie