Wervel gevonden op strand Noordwijk
Wervel gevonden op strand Noordwijk
Dit fossiel gevonden op het strand van Noordwijk, 28-12-2020. Weet iemand van welk dier deze wervel afkomstig zou kunnen zijn? Er zit een schelpje in het wervelgat.
Groeten,
Sabine
Groeten,
Sabine
-
- Senior Lid
- Has thanked: 325 times
- Been thanked: 224 times
Re: Wervel gevonden op strand Noordwijk
De draaier(2e halswervel)
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dit is geen draaier en ook geen halswervel. Een draaier heeft een andere vorm. Een halswervel heeft van die gaatjes naast het wervellichaam. Zie hier:
viewtopic.php?f=4&t=37652
Zo'n holle en bolle kant zie je vaak bij rund of neushoorn. Deze lijkt mij te klein voor neushoorn. Ik vind wervels lastig de laatste tijd dus heel zeker ben ik niet.
viewtopic.php?f=4&t=37652
Zo'n holle en bolle kant zie je vaak bij rund of neushoorn. Deze lijkt mij te klein voor neushoorn. Ik vind wervels lastig de laatste tijd dus heel zeker ben ik niet.
Groet,
Niels
Niels
Hallo Sabine,
Dit is wel een halswervel en wel de laatste (7de). Je ziet aan de achterkant heel mooi de articulatievlakjes van de eerste ribben. Het is maar een klein werveltje van een volgroeid dier (ik zie ook geen suturlijnen bij de articulatievlakken met de 6de halswervel en 1ste borstwervel, wat zou wijzen op een subadult dier),dus je moet daarom denken aan een kleiner dier.
Dit is wel een halswervel en wel de laatste (7de). Je ziet aan de achterkant heel mooi de articulatievlakjes van de eerste ribben. Het is maar een klein werveltje van een volgroeid dier (ik zie ook geen suturlijnen bij de articulatievlakken met de 6de halswervel en 1ste borstwervel, wat zou wijzen op een subadult dier),dus je moet daarom denken aan een kleiner dier.
Vilmar D