Een Belgje erbij

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Hpc
Junior Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022, 03:02
Been thanked: 1 time
Een Belgje erbij

Bericht door Hpc » 01 mar 2022, 03:18

Hoi allemaal,
Ik ben een compleet beginner wat betreft het verzamelen van stenen, fossielen en andere geologische dingen.

Waarom zou ik ermee willen beginnen:
Ik kom soms wel eens stenen tegen tijdens het uitvoeren van een andere hobby (geocaching) waarvan ik denk, he dat is een mooie steen.
Heel af en toe spoel ik degene die ik dan gevonden heb wat af met water of in een plaatselijk riviertje ofzo om hem eens te bekijken, van het kleurenspel te genieten om hem vervolgens terug los te laten in de vrije natuur :p .

Nu kwam ik onlangs op enkele filmpjes van iemand die hetzelfde soort stenen zoekt, deze openbreekt met een hamer, en man, wat een prachtige dingen zitten daar soms tussen aan de binnenkant van een steen.

Dat heeft me er toe aangezet om ook iets soortgelijks te beginnen doen.



 
Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Re: Een Belgje erbij

Bericht door Smaug » 01 mar 2022, 10:27

Belgje? Niet zo negatief! Gewoon een echte volle goede Belg met intresse voor stenen (en fossielen?).

Welkom! En ik hoop veel plezier op dit forum! Kijk vooral ook rond op de website, we hebben zat informatie voor de beginner en stel gerust al je vragen over stenen, fossielen, locaties en alle andere dingen die daar bij horen.

Groeten,

Richard


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

rikbak
Berichten: 164
Lid geworden op: 10 feb 2018, 12:30
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Has thanked: 21 times
Been thanked: 33 times
Re: Een Belgje erbij

Bericht door rikbak » 01 mar 2022, 12:41

Hartelijk welkom en alvast veel succes met het vinden van allerlei prachtige zaken die de aarde ons te bieden heeft.

Op dit forum kun je in ieder geval alvast heel veel informatie over allerlei gesteenten, mineralen en fossielen vinden en ook een overzicht van een aantal locaties die je misschien heel goed opweg kunnen helpen.




Plaats reactie