Is dit wel een fossiel?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Katelijn
Junior Lid
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Is dit wel een fossiel?

Bericht door Katelijn » 12 jul 2022, 10:04

Hallo allemaal, ik werk als vrijwilliger voor een educatieve instelling en ben bezig met het maken van een workshop voor kinderen om ze enthousiast en geinteresseerd te maken voor de wereld van fossielen.
Nu hebben we een leuke collectie en van bijna alle fossielen die we kunnen gebruiken weten we wel wat het is.
Er is er alleen één die we niet kunnen plaatsen. Ik weet niet eens zeker of het wel fossiel is.. Helaas heb ik geen vindplaats omdat het jaren geleden gekregen materiaal betreft.
Zou iemand me hier verder kunnen helpen? Ik zou hiermee heel erg geholpen zijn!
Ik heb zelf al wat lopen speculeren: iets van een vis of inktvis misschien?

Het fossiel is ongeveer 11x4 cm groot.
fossiel1.jpg
fosiiel2.jpg
fossiel3.jpg

Max pijpelink
Senior Lid
Has thanked: 325 times
Been thanked: 224 times
Re: Is dit wel een fossiel?

Bericht door Max pijpelink » 12 jul 2022, 22:02

Dit is een prachtige kauwplaat van een rog! Vrijwel zeker fossiel! Ik denk wellicht Marrokkaanse afkomst maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!

Leuk dat jullie workshops doen voor kinderen enthousiast te maken voor fossielen! Ik wil wellicht binnen enkele jaren excursies organiseren voor scholen om te gaan zoeken op stranden maar ik moet het nog even helemaal uitdenken…

altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Katelijn
Junior Lid
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time
Re: Is dit wel een fossiel?

Bericht door Katelijn » 13 jul 2022, 09:56

Top! Heel erg bedankt ik ben hier echt super mee geholpen! Wat een leuk idee om met schoolklassen te gaan zoeken op het strand :) Ik hoop dat het gaat lukken. Nogmaals bedankt voor de expertise :)

Plaats reactie