Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pooh
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2023, 14:08
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times
Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door Pooh » 14 jan 2023, 22:18

Goedenavond,

Nieuwe gebruiker hier! Bedankt dat ik mee mag doen. Ik ben Ineke, 56 jaar. Ik heb veel met de natuur, heb bijvoorbeeld jarenlang filmpjes gemaakt van de webcams van Natuurkanaal. Vooral de ijsvogels waren mijn favoriet. Maar ik fotografeer alle vogels, (nacht)vlinders, libellen, allerlei insecten, paddenstoelen, mossen en korstmossen en wat er maar voor de lens wil komen.

Fossielen vind ik als kind al interessant , maar ik heb er nog nooit echt werk van gemaakt. Ik heb wel nog een paar oude, gevonden bij het wandelen bij een oom en tante in Hoogvliet langs het water of misschien gekregen via de oom die in de mijnen werkte vroeger en later in Delfzijl woonde. Schelpen verzamelde ik wel al jaren.

Tijdens ons weekje Nieuwvliet Bad half december, met het doel nu eindelijk eens haaientanden te vinden, heb ik geregeld op deze site gekeken voor informatie. We hebben heel wat gevonden op de stranden van Nieuwvliet Bad, de Verdronken Zwarte Polder, Cadzand Bad en het Zwin. Waaronder mijn eerste haaientanden (al sinds 1998 na mijn eerste bezoek aan Cadzand Bad een wens..). Als het niet zo koud was geweest, had ik er vast meer gevonden.

Ik was erg blij dat ik gisteren ontdekte dat Paleontica ook een Forum heeft, want ik kwam op de stranden allerlei dingen tegen waarvan ik niet zeker ben of 'het wat is' of juist niet. Onder het motto, niet geschoten altijd mis heb ik behoorlijk wat verzameld. Binnenkort hoop ik wat foto's te maken met liniaal voor de maat en die te plaatsen ter determinatie.

Een ideetje van de oogst van 15 december Nieuwvliet Bad Oost tot de Verdronken Zwarte Polder:
20221215_141129.jpg
20221215_141212.jpg
Zo gaaf, de lange smalle tand en het stukje kaak met tanden lagen nog geen 5 meter van elkaar af gewoon op het strand, midden tussen de waterlijn en de duinen.

Het is erg leerzaam om door de topics op het forum te bladeren en ik hoop dan ook nog veel te leren hier.

Groetjes,

Ineke


Gek op natuur.

Mijn You Tube-(natuur)kanaal: http://www.youtube.com/user/Poohberinnetje

 
Jelte.
Senior Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jun 2022, 17:00
Has thanked: 180 times
Been thanked: 57 times
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door Jelte. » 16 jan 2023, 14:37

Welkom !



Gebruikersavatar
hubertus68
Berichten: 3216
Lid geworden op: 12 nov 2012, 10:24
Has thanked: 43 times
Been thanked: 287 times
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door hubertus68 » 16 jan 2023, 16:52

Hartelijk welkom op het forum, Ineke!

Beste groeten,
Oliver



Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 6844
Lid geworden op: 28 mar 2006, 17:11
Has thanked: 285 times
Been thanked: 300 times
Contacteer:
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door sjaak » 16 jan 2023, 19:25

Welkom en mooie vondsten! Iemand kan je vast verder helpen met die haaientanden.


Groet,

Niels

Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door FossilDude » 16 jan 2023, 21:54

Welkom op het forum, Ineke! Leuke vondsten :)


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
alberto shark
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 jun 2015, 13:12
Locatie: Helmond (Nederland)
Has thanked: 22 times
Been thanked: 55 times
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door alberto shark » 17 jan 2023, 19:33

Pooh schreef: 14 jan 2023, 22:18 Goedenavond,


Een ideetje van de oogst van 15 december Nieuwvliet Bad Oost tot de Verdronken Zwarte Polder:
20221215_141129.jpg

20221215_141212.jpg
Zo gaaf, de lange smalle tand en het stukje kaak met tanden lagen nog geen 5 meter van elkaar af gewoon op het strand, midden tussen de waterlijn en de duinen.

Het is erg leerzaam om door de topics op het forum te bladeren en ik hoop dan ook nog veel te leren hier.

Groetjes,

Ineke
Hallo Ineke,

welkom op dit forum en ik hoop dat je later meer leuke haaientanden vinden.
Het kaakje waar je het over hebt is in feite 1 haaientand met meerdere spitsen. Zoek maar eens op Notorynchus cepedianus.
De lange spits kan ik zo niet goed herkennen want is erg verrold.

groet,
Albet



Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1016
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 306 times
Been thanked: 194 times
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door Max pijpelink » 18 jan 2023, 22:25

Welkom! Je al hier vast en zeker veel kennis opdoen!


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Pooh
Junior Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2023, 14:08
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times
Re: Nieuwe gebruiker.. enthousiast!

Bericht door Pooh » 18 jan 2023, 23:05

alberto shark schreef: 17 jan 2023, 19:33
Pooh schreef: 14 jan 2023, 22:18 Goedenavond,


Een ideetje van de oogst van 15 december Nieuwvliet Bad Oost tot de Verdronken Zwarte Polder:
20221215_141129.jpg

20221215_141212.jpg
Zo gaaf, de lange smalle tand en het stukje kaak met tanden lagen nog geen 5 meter van elkaar af gewoon op het strand, midden tussen de waterlijn en de duinen.

Hallo Ineke,

welkom op dit forum en ik hoop dat je later meer leuke haaientanden vinden.
Het kaakje waar je het over hebt is in feite 1 haaientand met meerdere spitsen. Zoek maar eens op Notorynchus cepedianus.
De lange spits kan ik zo niet goed herkennen want is erg verrold.

groet,
Albet
Hoi Albert,

Notorynchus was ik al op uitgekomen, cepedianus nog niet. Dankjewel! Ik wist ook niet dat het bij elkaar 1 tand is. Leerzaam dus.

Ik ga waarschijnlijk morgen foto's maken met een liniaal erbij voor de maat. Dan zal ik ze in het Determinatieforum zetten.

Groetjes,
Ineke


Gek op natuur.

Mijn You Tube-(natuur)kanaal: http://www.youtube.com/user/Poohberinnetje


Plaats reactie