Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door PachyWhatnotOdon » 05 aug 2023, 15:14

Hallo allemaal,

Ik ben uitgenodigd om als coauteur in de VS mee te werken aan een onderzoeksproject naar mosasauriërs, maar ben op zoek naar subsidie om in de reis- en verblijfskosten bij te dragen. Weet iemand wat voor fondsen ik hiervoor zou kunnen benaderen? Het project staat voor deze herfst gepland, dus veel tijd voor een lange procedure heb ik helaas ook niet...

Met vriendelijke groeten,
Alexander.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

 
redmilksnake
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 aug 2011, 16:16
Has thanked: 3 times
Been thanked: 43 times
Re: Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door redmilksnake » 07 aug 2023, 08:59

Hallo Alexander,

Lastige vraag, want de subsidie voor Paleontologie is niet zo veel, en vaak willen veel mensen dat hebben. zeker op korte termijn zal heel lastig zijn. Ik weet niet met welke instelling jij verbonden bent, maar meestal hebben grotere universiteiten etc. daar potjes voor. Een andere optie zou evt een Erasmusbeurs kunnen zijn. Maar daar ben je denk ik te laat mee.

Succes!



Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door PachyWhatnotOdon » 09 aug 2023, 00:25

redmilksnake schreef: 07 aug 2023, 08:59 Hallo Alexander,

Lastige vraag, want de subsidie voor Paleontologie is niet zo veel, en vaak willen veel mensen dat hebben. zeker op korte termijn zal heel lastig zijn. Ik weet niet met welke instelling jij verbonden bent, maar meestal hebben grotere universiteiten etc. daar potjes voor. Een andere optie zou evt een Erasmusbeurs kunnen zijn. Maar daar ben je denk ik te laat mee.

Succes!
Hoi Jonathan,

Ja, daar was ik al bang voor. Maar omdat ik verder niet aan een instelling verbonden ben heb ik ook niet direct toegang één van die standaardfondsen. En het landschap ken ik verder ook niet echt. Vandaar de rondvraag ;) In elk geval bedankt voor de info!


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Re: Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door Vuursteentje79 » 09 aug 2023, 21:26

Try thinking outside the box and try organisations with focus on the working together from europe with the rest of the world. Not on the subject, being mosa alone here.

Tried to reach out to https://paleonet.org/paleo21/societies.html?

Or put your question up at the steinkern forum?

And sometimes, depending on background and age does the american embassy can help you with organisations who help to study in the USA.

Great oppertunity!

For everybody involved, including the mosa :-)

So good luck!


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door PachyWhatnotOdon » 11 aug 2023, 17:46

Vuursteentje79 schreef: 09 aug 2023, 21:26 Try thinking outside the box and try organisations with focus on the working together from europe with the rest of the world. Not on the subject, being mosa alone here.

Tried to reach out to https://paleonet.org/paleo21/societies.html?

Or put your question up at the steinkern forum?

And sometimes, depending on background and age does the american embassy can help you with organisations who help to study in the USA.

Great oppertunity!

For everybody involved, including the mosa :-)

So good luck!
That may actually not be a bad idea! I'll have to look into that! Thanks! :D


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Vuursteentje79
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 jul 2016, 16:53
Been thanked: 8 times
Re: Fondsen voor paleontologisch/geologisch/biologisch onderzoek

Bericht door Vuursteentje79 » 28 okt 2023, 09:52

Hoe is het afgelopen?

Oprecht benieuwd!


Verzameling fossielen = bijeengebrachte verwondering.


Plaats reactie