Haaientanden

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Rune_h
Junior Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jun 2021, 15:34
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time
Haaientanden

Bericht door Rune_h » 20 nov 2023, 18:12

Hallo!

Ik heb reeds op een Facebook groep een poging gedaan om hulp te krijgen bij de determinatie van deze twee haaientanden. Hier kreeg ik een antwoord dat het zonder de wortel erg lastig zou worden, maar ik dacht ik kan dit forum ook eens proberen en misschien ziet iemand direct om welke soort het gaat :)
Locaties:
Zwarte: regio Antwerpen
Andere: Zand van Berg

Groetjes Rune
Bijlagen
IMG_5209.jpeg
IMG_5207.jpeg
IMG_5206.jpeg
IMG_5208.jpeg
IMG_5205.jpeg
IMG_5204.jpeg



 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: Haaientanden

Bericht door Max pijpelink » 20 nov 2023, 19:19

Ik vrees dat het antwoord van Facebook ook hier zal gelden. Zonder wortel is er niet veel meer van te maken dan zo nu en dan bepaalde families te noemen😅


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Dries85
Junior Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mar 2023, 10:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Re: Haaientanden

Bericht door Dries85 » 21 nov 2023, 10:39

Hey, het is inderdaad niet echt makkelijk om hier met zekerheid iets over te zeggen, maar als je dat echt wil... Voor de bovenste zou ik C. Hastalis zeggen, de onderste I. Oxyrinchus ivm de kromming in de kroon en het feit dat deze vaak gevonden wordt in Antwerpen. Dit alles echter onder voorbehoud, maar dan heb je alvast een richting om verder te zoeken.
Somniosus.be is ook best wel een handige site om zelf wat te vergelijken, al weet ik niet of de naamgeving van alle soorten nog up to date is.
Veel plezier nog met zoeken in elk geval 😉




Plaats reactie