QUARTETnary - het spel over de geologische tijdschaal

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 368 times
QUARTETnary - het spel over de geologische tijdschaal

Bericht door Carboon » 11 feb 2024, 18:55

L.S.,

Een goede vriendin en voormalig studiegenootje van me aan de Universiteit Utrecht, Iris van Zelst (nu werkzaam bij het Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt in Berlijn) heeft een heel leuk kaartspel ontwikkeld rondom de geologische tijdschaal:

QUARTETnary

Het spelletje is gebaseerd op het klassieke kaartspel Kwartet, waarbij spelers proberen om zoveel mogelijk sets van vier kaarten te verzamelen. Bij QUARTETnary bestaat iedere set uit vier belangrijke gebeurtenissen die plaatsvonden in een geologisch tijdperk. Om het spel te winnen moet je de meest complete geologische tijdschaal maken; van het ontstaan van de aarde 4.6 miljard jaar geleden tot het heden.

QUARTETnary.jpg

De speelkaarten zijn ontworpen door aardwetenschapper en freelance illustrator Lucia Perez-Diaz. De afbeeldingen zien er mooi uit en gebruiken bovendien het officiële kleurenschema voor de geologische tijdschaal van de Internationale Commissie voor Stratigrafie. Iris stuurde mij deze set kaarten voor het Proterozoïcum als voorproefje:

Proterozoic.jpg

In totaal bevat het spel 15 sets van vier kaarten, één elk voor het Hadeïcum, Archeïcum en Proterozoïcum, en één elk voor de twaalf perioden uit het Fanerozoïcum. QUARTETnary is een Engelstalig spel, maar dat zal de pret niet drukken; ik verwacht dat QUARTETnary een zeer leuke manier zal worden om te leren over verschillende geologische tijdperken en belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis van de aarde.

Mocht je nu net zo enthousiast zijn over QUARTETnary als ik; zou je dan willen overwegen om Iris te steunen door haar te "backen" op de QUARTETnary Kickstarter campagne? De Kickstarter zal op 20 februari officieel van start gaan, maar je kunt je nu al aanmelden door op de "notify me on launch" knop te klikken en de campagne te volgen. Mocht je nog niet bekend zijn met Kickstarter, dan kun je hier meer leren en je aanmelden.

Wie meer van de kaarten wil zien kan Iris ook volgen op Instagram voor sneak previews en updates.

Groeten,

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.

 
Gebruikersavatar
Spongebob
Berichten: 4359
Lid geworden op: 22 dec 2007, 22:41
Has thanked: 282 times
Been thanked: 361 times
Re: QUARTETnary - het spel over de geologische tijdschaal

Bericht door Spongebob » 12 feb 2024, 13:39

Geniaal spelletje!


Time fades away (Neil Young)

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: QUARTETnary - het spel over de geologische tijdschaal

Bericht door Max pijpelink » 12 feb 2024, 14:08

Heel leuk!!! Ik ga het in de gaten houden!!


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 368 times
Re: QUARTETnary - het spel over de geologische tijdschaal

Bericht door Carboon » 20 feb 2024, 11:11

QUARTETnary.png
QUARTETnary.png (126.61 KiB) 872 keer bekeken

De QUARTETnary kickerstarter is nu live!

Zie link voor meer info; zou tof zijn als jullie Iris willen steunen.

Groeten,

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.


Plaats reactie