Probleem met zoekfunctie?

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 369 times
Probleem met zoekfunctie?

Bericht door Carboon » 07 mar 2024, 19:28

Beste beheerders,

Wanneer ik de zoekfunctie van het forum gebruik lijk ik enkel zeer recente resultaten te krijgen (zoeken op "illiet" bijvoorbeeld levert geen hits op, terwijl ik zeker weet dat ik hier in het verleden over heb geschreven; zoeken op "Piesberg" levert slechts 3 hits op, allen uit 2024).

Kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de zoekfunctie, waardoor oudere berichten niet meer worden gevonden?

Alvast bedankt voor het uitzoeken.

Met vriendelijke groeten,

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.

 
Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: Probleem met zoekfunctie?

Bericht door Max pijpelink » 07 mar 2024, 23:45

Inderdaad erg vreemd, ik zal het zaterdag even aangeven bij de rest, wellicht dat die er naar kunnen kijken. Ikzelf weet niet direct waar het probleem kan liggen


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
PachyWhatnotOdon
Beheerder
Berichten: 435
Lid geworden op: 08 jun 2015, 21:00
Locatie: Nederland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 75 times
Re: Probleem met zoekfunctie?

Bericht door PachyWhatnotOdon » 11 mar 2024, 12:28

Hoi Tim,

Ik heb even wat onderzoek gedaan en je bevindingen bevestigd. Erg vervelend! Het is me nog niet helemaal duidelijk waar de problemen hem nu precies in zitten, maar het lijkt erop dat er mogelijk een bug in de zoekfunctie van de door ons forum gebruikte versie van phpBB zit. Ik onderzoek nog of we hier iets aan kunnen doen. Bekende work-arounds hebben echter tot noch toe geen succes.

Groeten,
Alex.


'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett

Gebruikersavatar
Carboon
Berichten: 1405
Lid geworden op: 02 sep 2008, 19:10
Locatie: Haarlem
Has thanked: 285 times
Been thanked: 369 times
Re: Probleem met zoekfunctie?

Bericht door Carboon » 12 mar 2024, 17:02

Hoi Max en Alex,

Bedankt voor het onderzoeken!

Misschien goed om te vermelden dat in mijn ervaring het een relatief recent probleem is (ik gebruikte de zoekfunctie vrij regelmatig; het moet iets zijn van de laatste maand of zo). Is er recentelijk een update van phpBB geweest?

Groeten,

Tim


Op zoek naar groen in het zwart.

Max pijpelink
Senior Lid
Berichten: 1031
Lid geworden op: 07 okt 2020, 15:16
Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Has thanked: 312 times
Been thanked: 203 times
Re: Probleem met zoekfunctie?

Bericht door Max pijpelink » 30 mar 2024, 22:01

Ik heb net nog even gekeken, maar nu lijkt het alsof de hele zoekfunctie eruit ligt, alleen nog topics van de laatste maand(en) worden getoond.


altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.

instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max

Gebruikersavatar
Captainziggycardon
Gewoon Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 dec 2022, 13:22
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times
Re: Probleem met zoekfunctie?

Bericht door Captainziggycardon » 31 mar 2024, 18:27

Same, ik was wat research aan doen naar de Vaalser groenzanden en Limburgse mosasauriërs maar kreeg ook geen resultaten.
Ik wou dit ook al rapporteren, maar zo te zien ben ik niet de enige met de problemen.


Geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met Natuurhistorie, paleontologie, zoölogie, geologie en evolutie.

"A mind need books as a sword needs a whetstone, if it is to keep its edge." - Tyrion Lannister


Plaats reactie