CAP Nez Blanc
- Jasper den Otter
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 144 times
- Contacteer:
Re: CAP Nez Blanc
Hallo Kim,
de fossielen op foto's nrs. 1,2,4,5, en 9 behoren tot de soort Inoceramus.
grt. Jasper
de fossielen op foto's nrs. 1,2,4,5, en 9 behoren tot de soort Inoceramus.
grt. Jasper
Fossielenverslaafd
Dankjewel. Hebt u enig idee welke fossielen de andere foto’s zijn? Ze hebben op school weinig achtergrondinformatie gekregen.
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden

Time fades away (Neil Young)
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 85 times
- Been thanked: 112 times
Hoewel wat sterk verwoord, kan ik me goed voorstellen dat het inderdaad het idee van de school was om juist weinig achtergrond informatie te geven, zodat de kinderen dieper de materie in zouden duiken en zouden leren zelfstandig onderzoek uit te voeren. Tegelijkertijd hangt dit natuurlijk ook van de leeftijd van je dochter af, alsook de instelling van de school. Daarbij is het de verantwoordelijkheid van de school er rekening mee te houden dat niet iedereen even makkelijk deze materie in duikt. Ook lijkt me het altijd mogelijk om bij de leerkracht na te vragen wat precies het doel van een opdracht is, of om het probleem met de gebrekkige achtergrondinformatie aan te kaarten.Spongebob schreef: ↑15 sep 2024, 19:09Misschien heeft die school dat heel goed gedaan en moet je dochter zelf op onderzoek wat dit voor fossielen zijn. Daar leert ze meer van dan even hier op het forum de makkelijke weg te vragen naar de antwoorden. In de fossielendatabase van deze website kan ze wijzer worden![]()
Tegelijkertijd denk ik niet dat het onze plaats is te bepalen hoe de opdracht geïnterpreteerd dient te worden, net zoals niet van ons kan worden verwacht dat we alle antwoorden paraat hebben, dan wel bereid zijn hier tijd in te steken. Eigen onderzoek blijft daarmee bij determinaties toch ook altijd nog een belangrijk onderdeel van het proces, waarbij onze fossielendatabase zeker kan helpen!
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett