Email adressen op het forum

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: Email adressen op het forum

Bericht door davinci » 09 jan 2005, 11:51

Casper schreef:
ik denk dat ik mijn e-mail maar uit mijn handtekening ga halen. ik heb ook spam gehad. ik heb ook meteen eventjes een lekker gemeen berichtje teruggestuurd :)
heeft \'ie verdiend.

Groeten, Casper
Heb ik ook een keer gedaan .
Maar dat persoon had nog nooit van mij of dat bedrijf gehoord.???????

Ook krijg ik bijna elke dag wel een virus aanval ...en dat begon allemaal toen ik een keer op een godsdienst site forum een commentaar gaf omdat iemand beweerde dat de hele evolutie theorie verzonnen zou zijn.
Ik met mijn grote mond.


i just looove fossils

 
davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Antw: Email adressen op het forum

Bericht door davinci » 09 jan 2005, 11:53

Maarten schreef:
We zijn een \"simpel\" forum, krijgen hoogstens te maken met creationisten. Lijkt me gezellig....
Ik hoop het maar maarten
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
webmaster
Senior Lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 09 sep 2003, 21:20
Contacteer:
Antw: Antw: Email adressen op het forum

Bericht door webmaster » 09 jan 2005, 16:26

Maarten schreef:
We zijn een \"simpel\" forum, krijgen hoogstens te maken met creationisten. Lijkt me gezellig....
Ik ben nog nooit een echte creationist tegengekomen. Ook niet tijdens mijn studie geologie... Misschien zijn ze uitgestorven?


Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door Casper » 09 jan 2005, 17:27

ik ken er meerdere :(

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 436
Lid geworden op: 04 feb 2004, 08:42
Contacteer:
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door Hanneke » 10 jan 2005, 11:57

Ik heb helaas ook de indruk dat creatonisten nog immer aanwezig zijn, zeker in de VS. Laatst las ik een bizar verhaal over een stel creationisten dat in Montana een dino-museum wilde openen vanuit de creationistische visie. Dino\'s zouden volgens hen ook gewoon mee zijn gegaan op de boot van Noah, maar omdat allemaal volwassen bronto\'s en t-rexen nogal wat plaats innemen op een bootje, waren het waarschijnlijk allemaal jonkie\'s geweest. Dat past namelijk wel. :S


\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Gebruikersavatar
toothdigger
Berichten: 465
Lid geworden op: 10 sep 2003, 16:28
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door toothdigger » 10 jan 2005, 13:50

ja ik ken het probleem
kzit nog steeds op een vrij strenge christelijke school en die willen liever ook niets van de evolutionistische ideeen weten :( Duss heb ik besloten om mijn profielwerkstuk van 6VWO over de evolutie theorie te doen :P hahahah

[Bewerkt door toothdigger op 10-01-2005 om 13:51 NL]


Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?

Lid sinds 10-09-2003

robin
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 dec 2004, 10:40
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door robin » 10 jan 2005, 18:12

als het over evolutie gaat. iemand al eens van panspermia gehoord? dit is ook een erg leuke theorie over dat het leven is ontstaan vanuit buitenaards leven dat via een meteoriet hier op aarde is gekomen.
nog meer discussievoer voor de creationisten



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Email adressen op het forum

Bericht door Maarten » 10 jan 2005, 20:27

Hanneke schreef:
Ik heb helaas ook de indruk dat creatonisten nog immer aanwezig zijn, zeker in de VS. Laatst las ik een bizar verhaal over een stel creationisten dat in Montana een dino-museum wilde openen vanuit de creationistische visie. Dino\'s zouden volgens hen ook gewoon mee zijn gegaan op de boot van Noah, maar omdat allemaal volwassen bronto\'s en t-rexen nogal wat plaats innemen op een bootje, waren het waarschijnlijk allemaal jonkie\'s geweest. Dat past namelijk wel. :S
Luister en huiver:

De invloed van creationisten is sterk groeiende, dit houdt natuurlijk verband met de groeiende invloed van het neo-conservatisme in vooral de US. Een v.b. mw. Bush zit in een commissie die universiteiten bekostigt, deze commissie zorgt er nu voor dat universiteiten die de evolutietheorie actief onderwijzen worden gekort op subsidies.

In het voorbereidende onderwijs is ongeveer hetzelfde aan de gang. In de US heb je een zeer sterke scheiding tussen kerk en staat. Het scheppingsverhaal mag b.v. op school niet worden onderwezen, dit natuurlijk tot verdriet van de neo-conservatieven. Die hebben echter een truc bedacht die door het hooggerechtshof legitiem is bevonden: men onderwijst nu i.p.v. de evolutietheorie de leer van het intelligent ontwerp. Men schetst dat (de ontwikkeling) van het leven zo complex is dat daarvoor een noodzakelijk wezen voor nodig. Zonder dat het genoemd wordt is hetvoor iedereen duidelijk dat hiermee God bedoeld wordt. Ze zijn dus terug tot de tijd van begin Verlichting (Descartes, newton etc.).

Ook in West-Europa en ook Nederland lijkt het er op dat de invloed van religie (s) toeneemt, een plausibele verklaring hiervoor is het individualisme (dus de ontzuiling) die mensen geen houvat biedt. Ik zelf heb de overtuiging dat deze trend nog wel sterker wordt al zal het niet zo sterk en zeker niet direct chistelijk worden als in de US.




God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door davinci » 10 jan 2005, 21:36

Sorry dat ik niet alles begrijp maar
die creationisten zijn dat toevallig
paleonthologen met een godsdienst?
Dit zijn werkelijk de mafste mensen die ik ken.
Volgens mij zit je dan constant met je zelf in de knoop.
Waar een aantal mensen daar dan weer dankbaar gebruik van kunnen maken(zieltjes winnerij)
Met een wereld waarin elke dag harde zeg maar keiharde bewijzen worden gevonden voor de evolutietheorie,is en vind ik het onverstelbaar dat er vandaag de dag anno 2005 uberhaubt nog mensen zijn met een of ander geloof.Hoe bedoel je doof of steke blind.Het spijt me dat ik het zeg maar je vraagt je wel eens af waarom mensen(sommige)
uberhaubt hersens hebben?
gr dv

[Bewerkt door davinci op 10-01-2005 om 21:37 NL]


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Hanneke
Berichten: 436
Lid geworden op: 04 feb 2004, 08:42
Contacteer:
Antw: Email adressen op het forum

Bericht door Hanneke » 11 jan 2005, 08:45

Ze zijn inderdaad errug maf!!! Afgezien van de vraag of sommige mensen uberhaupt hersenen hebben, heb ik niet zo\'n probleem met paleontologen met een godsdienst, MITS ze die twee dingen gescheiden kunnen houden (Het blijft wel een beetje raar natuurlijk). Wat mensen wel en niet willen geloven in hun persoonlijke leven maakt me niet uit. Waar ik wel een probleem mee heb is dat mensen een bepaalde overtuiging uit een religie/geloofsovertuiging, bijvoorbeeld het scheppingsverhaal, als wetenschappelijk geldige theorie beschouwen beschouwen, en het creationisme als wetenschap zien. Dit is echter totaal onjuist, omdat geloof en wetenschap twee totaal verschillende dingen zijn die elkaar vaak tegenspreken en op compleet andere dingen gebaseerd zijn. Creationisme als geloofsovertuiging, prima. Creationisme als wetenschap, nee!

En oja, waarom is de theorie dat het vroege leven misschien buitenaards zou zijn zo raar? Is het niet zo dat het allereerste begin van het leven, van niet-levende eiwitten naar levende eiwitten, nog steeds een mysterie is? En als het echt zo is dat iedereen van Mars komt (mannen en vrouwen ;) ), dan is dat toch een punt voor de evolutietheorie? (Blijft alsnog de vraag hoe leven op Mars is ontstaan...... maar daar staat niets over in de bijbel)


\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin


Gesloten