Wat is dit?
Wat is dit?
Goedendag,
Het is al een paar jaar geleden dat ik dit bot heb gevonden in een bult met zand. Laatst vroeg ik mij eigenlijk af wat het precies is, Iemand die mij daarmee kan helpen?
Het is al een paar jaar geleden dat ik dit bot heb gevonden in een bult met zand. Laatst vroeg ik mij eigenlijk af wat het precies is, Iemand die mij daarmee kan helpen?
Re: Wat is dit?
Het gaat om een deel van een rib. Je ziet de articulatievlakken met de borstwervels. De soort kan ik je niet vertellen.
Vilmar D
Dankjewel voor je reactie, hoe kan ik erachter komen wat voor soort het is? Wel leuk dat je er al iets over kan vertellen.
- Erik
- Erik
Hallo Erik,
Een vergelijkingscollectie kan je zeker verder helpen. Zo heeft de universiteit van Groningen volgens mij een uitgebreide collectie. Maar waarschijnlijk kun je ook bij natuurmuseum Rotterdam of Naturalis terecht of elders.
Een vergelijkingscollectie kan je zeker verder helpen. Zo heeft de universiteit van Groningen volgens mij een uitgebreide collectie. Maar waarschijnlijk kun je ook bij natuurmuseum Rotterdam of Naturalis terecht of elders.
Vilmar D
-
- Senior Lid
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 218 times
Bij naturalis kom je niet zomaar binnen. Ben er de vorige keer ook het museum zelf in verwezen ipv de collectie.
altijd geïnteresseerd in nieuwe kennis over fossielen.
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
instagram account voor mijn mooiste vondsten en mij snel te kunnen bereiken: fossils_zeeland_max
Facebook account: fossils Zeeland Max
- JZuidewijk
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 72 times
De botten determinatie site van Naturalis is een handig startpunt om botten te determineren:
https://natuurwijzer.naturalis.nl/leero ... k-gevonden