Pecten? eben-emael
Pecten? eben-emael
hallo allemaal,
heb een tijdje terug deze leuke \"schelp\" (ca. 5 cm hoog) bij Eben-Emael gevonden, het lijkt mij een soort pecten, iemand die er een nauwkeurigere naam op kan plakken? het stuk komt overigens uit de Nekum kalk.
grt
Robin
heb een tijdje terug deze leuke \"schelp\" (ca. 5 cm hoog) bij Eben-Emael gevonden, het lijkt mij een soort pecten, iemand die er een nauwkeurigere naam op kan plakken? het stuk komt overigens uit de Nekum kalk.
grt
Robin
- Supergraver
Antw: Pecten? eben-emael
Let op, ik ga gokken 
Microchlamys ? en dan misschien nog M. pulchella?
Effe wachten op de krijt-deskundigen
Gr
martijn

Microchlamys ? en dan misschien nog M. pulchella?
Effe wachten op de krijt-deskundigen

Gr
martijn
- agaathunter
Hoi
Ik ben een Krijt-leek; maar ik denk dat het Neithea regularis is.
Groetjes: Ed
Ik ben een Krijt-leek; maar ik denk dat het Neithea regularis is.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- Pachydiscus
- Been thanked: 11 times
Het IS een Neithea (Neithea) regularis (Schlotheim 1813).
Dus ED, je zat heel erg goed.
Groetjes,
Ger
Dus ED, je zat heel erg goed.
Groetjes,
Ger
Digger
Beste Robin,
Ons forum beschikt over een uitgebreid foto-zoeksysteem. Het is verstandig alvorens een determinatie te vragen eerst even in deze database te kijken. Ook jouw bivalve is er te vinden.
Groeten Willem
Ons forum beschikt over een uitgebreid foto-zoeksysteem. Het is verstandig alvorens een determinatie te vragen eerst even in deze database te kijken. Ook jouw bivalve is er te vinden.
Groeten Willem
hoi,
bedankt voor de hulp!
@Willem: heb gekeken bij de foto\'s van Eben-Emael op de zoekpagina maar daar stond ie - in deze vorm - niet tussen. nu ik de naam weet zie ik dat er soortgelijke bij de ENCI staan. zal de volgende keer dus beter zoeken
grt
Robin
bedankt voor de hulp!
@Willem: heb gekeken bij de foto\'s van Eben-Emael op de zoekpagina maar daar stond ie - in deze vorm - niet tussen. nu ik de naam weet zie ik dat er soortgelijke bij de ENCI staan. zal de volgende keer dus beter zoeken

grt
Robin