Hoe ver zit het met de database?
Hoe ver zit het met de database?
Een tijdje geleden schreef ik me in op deze forum. Vooral omdat ik meer informatie wou vinden over fossielen. Ik ben er dan een tijdje mee gestopt en vandaag ben ik sinds een paar maanden opnieuw begonnen op een weliswaar serieuse manier.
Daar waar ik vroeger vrij gelukkig was met alleen het verzamelen ben ik vandaag vrij ontgoocheld bij het verzamelen van exacte gegevens over de specimens.
Ik las dan artikels op deze forum over Database-initiatieven en vaak eindigde de discussie ook zonder een soort \"eureka-bericht\".
Hoe ver staat het met deze initiatieven, zijn er al databases ontwikkelend en staan die ter beschikking van de forumleden?
Daar waar ik vroeger vrij gelukkig was met alleen het verzamelen ben ik vandaag vrij ontgoocheld bij het verzamelen van exacte gegevens over de specimens.
Ik las dan artikels op deze forum over Database-initiatieven en vaak eindigde de discussie ook zonder een soort \"eureka-bericht\".
Hoe ver staat het met deze initiatieven, zijn er al databases ontwikkelend en staan die ter beschikking van de forumleden?
Antw: Hoe ver zit het met de database?
De persoon die de database aan het ontwikkelen is heeft te kennen gegeven dat het een en ander vertraagd is, maar hij is nog wel steeds van plan om verder te gaan met de database. Zodra een werkende versie beschikbaar is, zal deze worden gepubliceerd via de Downloads pagina. Daar staat al wel een simpele invultabel voor fossielvondsten.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Omdat ik wou afstappen van Excell en overgaan naar een meer geschikt programma zoals Access, en omdat de berichten over een database hier opgedroogd waren, ben ik maar zelf begonnen met het ineenknutselen van een database. Weliswaar met vallen en opstaan, het is nog helemaal niet af, maar ik ben er niettemin al best tevreden mee. Hoewel het natuurlijk op mijn inzichten, maten en gewichten is opgemaakt, toch heb ik aandachtig gelezen wat de andere leden op de vorige discussies geschreven hebben. Ik heb zeker geen bezwaar om, van zodra de database af is deze beschikbaar te stellen aan de andere leden. Zodoende kunnen anderen er ook plezier uit halen.
groetjes
Jeremy
groetjes
Jeremy
Ik hoor het iniedergeval graag als het af is. Ik ben namelijk ook zat van Excell en zoek dus ook al tijden naar iets dat degelijk en gratis is. Zou het graag uitproberen als het (enigzins) af is Jeremy!
Groeten,
Groeten,
Tim
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Goh, wat aardig van je! Ik houd me ook ten zeerste aanbevolen!
Ben benieuwd naar het resultaat van je inspanningen!
Groet
Ben benieuwd naar het resultaat van je inspanningen!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Zodra de lay-out af is zal ik een printscreen op het forum plaatsen.
groetjes
Jeremy
groetjes
Jeremy
Het is altijd meerdere typen databases of systemen beschikbaar te stellen. Ieder wat wils voor zijn verzameling. Ik zet hem graag op de downloadspagina als hij af is.
Kennis telt!
Als u hulp nodig hebt met access, dan kan ik raad geven. Ik ben geen IT-Technicus maar kan vrij goed overweg met informatica.
Ik heb zo zelf mijn database ineengestoken en was er maanden mee bezig. Ik ben sinds een paar dagen voorlopig klaar met de database. Voorlopig want ik weet dat ik er nog veel veranderingen zal in aanbrengen.
Dus als er vragen zijn voor database hulp in access en ook wat VB betreft,...
Ik heb zo zelf mijn database ineengestoken en was er maanden mee bezig. Ik ben sinds een paar dagen voorlopig klaar met de database. Voorlopig want ik weet dat ik er nog veel veranderingen zal in aanbrengen.
Antw: Antw: Hoe ver zit het met de database?
Helix schreef:
Als u hulp nodig hebt met access, dan kan ik raad geven. Ik ben geen IT-Technicus maar kan vrij goed overweg met informatica.
Alvast bedankt voor de aangereikte hand. De algemene lay-out en inhoud zijn bijna rond, nu komen echter de probleem-gevallen aan bod waar ik al veel tijd aan verspild heb. Zal je anders via je email contacteren met een concrete vraag.
Groetjes
Jeremy
Wat bedoel je met probleemgevallen?
Toevoegen van foto\'s, .... ?
Toevoegen van foto\'s, .... ?