Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Yoghurtje
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 mar 2006, 17:50
Contacteer:
Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Yoghurtje » 17 jun 2007, 21:23

Beste fossiel.net-gemeenschap.
Een zwarte dag in mijn leven.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is er (overigens voor de tweede keer dit jaar) in Gent in mijn autootje ingebroken en hebben ze mijn GPS-systeem (Mio C510) en rugzak (die ik altijd bij had want je weet maar nooit dat je ergens terecht komt waar je fossielen kan gaan zoeken) gestolen.

De beigekleurige Eastpak rugzak bevatte: mijn Estwing geologenhamer (ik geloof van 1,1 kg), een moker (1,5 kg), een platte beitel en de fossielen die ik afgelopen weekend had gevonden op mijn zoektocht in de buurt van Caen en voornamelijk uit de groeve van Feuguerolles die ik toen heb kunnen bezoeken. De fossielen bestonden voornamelijk uit de bekende dactyliocerassen, maar ook een nautilus die ik gevonden had aan de kust bij \"le Chaos\" (Tracy-sur-mer). U begrijpt dat ik hier niet echt gelukkig over ben. De kans is heel klein maar als iemand eventueel enige aanwijzing in deze zaak zou hebben, kunnen jullie me altijd mailen.

Ik had zo graag mijn zoektocht geïllustreerd met mijn mooie vondsten... Niet dus.

Als ik weer wat tot positieven ben gekomen en als mijn werklast het toelaat, krijgen jullie wel een verslagje van het weekend.

Groeten



 
Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Fossielenzoeker » 17 jun 2007, 21:30

Dag Ewen

Dat is zwaar k..t.n voor je.
Ik weet niet of men op de gok heeft ingebroken. Ik neem aan dat je rugzak uit het zicht in de kofferbak lag.

Bij mijn buren is onlangs ook een GPS gestolen uit het handschoenenkastje van de auto. Ik heb begrepen dat dieven met speciale apparatuur kunnen detecteren of er een GPS in de auto aanwezig is.
Misschien is het daarom beter deze in het vervolg niet meer in de auto te laten liggen.


Robert Mensink

Gebruikersavatar
Fossiel hunter sean
Berichten: 1349
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:20
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Fossiel hunter sean » 17 jun 2007, 21:35

ja dat is echt laf gewoon zoiets,

ze kunnen het ook vaak zien aan de sporen van de zuignap van de gps op de ruit

gr sean



Gebruikersavatar
Yoghurtje
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 mar 2006, 17:50
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Yoghurtje » 17 jun 2007, 21:57

De zuignap was niet te zien omdat ik die wegveeg met een doekje. Bovendien stond de auto in een donkere straat. Ze hebben volgens mij op goed geluk ingebroken in de auto omdat mijn auto (Citroën Saxo) blijkbaar makkelijk is om in in te breken. Het waren zeker mensen die er iets van af wisten want ze hebben niet gewoon mijn ruit uitgegooid zoals de vorige keer, maar een gat geboord naast mijn slot en zo de deur opengemaakt.
De rugzak met fossielenmateriaal stond inderdaad in mijn koffer, maar je kan makkelijk in de koffer van in de passagiersruimte.
Gewoon knoppen achteruitduwen en dan het kussen naar beneden trekken. De GPS zat netjes onder mijn zetel weggestoken.
Mijn zonnebril hebben ze me nog gelaten, die hebben ze waarschijnlijk niet zien liggen...

Ik heb gelukkig nog één stuk dat ik had meegenomen uit Feugerolles met kleine dactylio\'s op. Volgens mij hebben ze niet eens in de rugzak gekeken... *zucht*



Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1175
Lid geworden op: 31 okt 2005, 13:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Henk Jan » 18 jun 2007, 00:36

\'Zwaar kut\', zoals we hier in Holland zeggen. Sterkte!

Waarom kunnen mensen niet met hun handen van andermans spullen afblijven?
Wij hebben een stuurslot en laten de auto altijd gewoon open staan - we halen uiteraard waardevolle dingen eruit.
Dit scheelt heel veel gebroken ruiten....




HJ

Gebruikersavatar
Caveman
Berichten: 1706
Lid geworden op: 18 mar 2007, 20:08
Has thanked: 199 times
Been thanked: 231 times
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Caveman » 19 jun 2007, 00:06

Potverdorie, ze moeten gewoon met hun takken van andermans spullen afblijven.
Ik wens je veel sterkte, want mentaal laat het ook altijd sporen achter!


To share or not to share, that's the question!

Gebruikersavatar
MarkW
Berichten: 654
Lid geworden op: 26 mar 2006, 20:43
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door MarkW » 21 jun 2007, 22:32

Heel triest..

Maar even omdat mij dit bekend voorkomt:
Het ligt gedeeltelijk aan de Citroën Saxo.

M\'n moeder heeft lang zo\'n autootje gehad, er is in de 5 jaar tijd dat ze hem had meer dan 10 keer in haar auto ingebroken, en we wonen niet eens in de stad, soms was het binnen een maand al weer raak, ALLE Citroën Saxo\'s werden dan gewoon helemaal leeggehaald in de wijde omgeving (Op een dag erna vertelde een bevriende politie agent dat er in tientallen Saxo\'s die nacht was ingebroken), het is gewoon een makkelijke auto om te kraken zo blijkt!

Ik ben zo 3 CD\'s kwijtgeraakt, per ongeluk in de radio laten zitten, en dan nemen ze de radio in z\'n geheel mee..
Maar ik heb de doosjes nog! *kuch*

We hadden zelfs een auto-alarm maar op de een of andere manier kregen ze dat uitgeschakeld, nadat ze een paar pogingen hadden gedaan dat hij afging en we naar buiten kwamen met wat mensen uit de straat hebben ze de auto ook nog een keer kapot gemaakt, spijkers in de banden geslagen, etc. toen werd er niets gejat, maar alarmen vonden ze niet leuk.. hebben ze er ook maar uitgesloopt..

M\'n ma heeft nu gelukkig een leuk Toyota Aygo autootje, en daar is gelukkig nog geen een keer ingebroken..

Ik ken het gevoel..

Terroristen..






[Bewerkt door MarkW op 21-06-2007 om 21:36 NL]



Gebruikersavatar
binbinneke
Berichten: 2260
Lid geworden op: 04 sep 2006, 21:15
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door binbinneke » 22 jun 2007, 11:42

Jep, zeer triest,
en het gebeurt soms dichter bij je dan je denkt. Zo heeft een klasgenootje eens een steen van me gestolen (in zijn brooddoos:D). Al een geluk is dat uitgekomen. Achja achteraf lach je er zelf mee, maar een rugzak enzo, nee daar is nou niets grappig aan, balen voor je...
gr. robin


'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gebruikersavatar
Yoghurtje
Berichten: 98
Lid geworden op: 02 mar 2006, 17:50
Contacteer:
Antw: Gestolen - Rugzak met fossielen en geologenhamer enz.

Bericht door Yoghurtje » 29 jun 2007, 15:04

Ik heb ondertussen zelf gezien hoe makkelijk het is om in mijn Citroën Saxo in te breken. Je klopt een schroevendraaier links naast het slot en dan gewoon schroevendraaier naar boven duwen en hop, klaar is kees en deur is open en dan gewoon leeghalen die boel. Ik heb intussen een nieuwe wagen, maar dat heeft niets met het voorval te maken, en nu zal het toch niet meer zo eenvoudig zijn om in te breken. Nu nog mijn hamers vervangen en we kunnen weer verder. Bedankt voor jullie medeleven en al moet ik met mijn blote vingers en met de fiets fossielen gaan zoeken, ik zal het toch blijven doen ;-)




Gesloten