Nieuwe geologenhamer aanschaffen
Nieuwe geologenhamer aanschaffen
Kent iemand in Gent of in de buurt van Gent (Ik wil er gerust 50 km voor rijden) een adres waar je Estwing hamers kan kopen?
Ik had mijn vorige, die nu dus is gestolen, gekocht op de Nautilusbeurs in Gent en zolang wil ik niet meer wachten en de Bodemschat ligt mij nu net ietsje te ver uit de buurt.
Bedankt!
Ik had mijn vorige, die nu dus is gestolen, gekocht op de Nautilusbeurs in Gent en zolang wil ik niet meer wachten en de Bodemschat ligt mij nu net ietsje te ver uit de buurt.
Bedankt!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Nieuwe geologenhamer aanschaffen
Dag Ewen
Ik heb ze ook wel eens zien liggen bij de wat luxere gereedschapswinkels en dan bedoel ik niet de bouwmarkten als Praxis, Karwi, Gamma etc
Ik heb ze ook wel eens zien liggen bij de wat luxere gereedschapswinkels en dan bedoel ik niet de bouwmarkten als Praxis, Karwi, Gamma etc
Robert Mensink
volgens mij is bij zo\'n gewone gereedschapswinkel ook alles te bestellen!
zelfs in katalogi die ik hier heb (vioolbouw gereedschap) staan deze Estwing hamers! Dus bij een gewone ijzerwarenhandel zou ik het maar eens proberen.
Wat vreselijk rot dat de boel gestolen is.
Hoplites
zelfs in katalogi die ik hier heb (vioolbouw gereedschap) staan deze Estwing hamers! Dus bij een gewone ijzerwarenhandel zou ik het maar eens proberen.
Wat vreselijk rot dat de boel gestolen is.
Hoplites
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Ps:
Je kunt bij de Bodemschat altijd online bestellen. Het is een geologisch verzendhuis. Je krijgt je materiaal dus thuis gestuurd.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 18-06-2007 om 22:57 NL]
Je kunt bij de Bodemschat altijd online bestellen. Het is een geologisch verzendhuis. Je krijgt je materiaal dus thuis gestuurd.
Robert Mensink
- Caveman
- Has thanked: 286 times
- Been thanked: 329 times
- Contacteer:
Rene Fraaye verkoopt ze in Boxtel ook
To share or not to share, that's the question!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Nieuwe geologenhamer aanschaffen
Ik heb daar ook nog even op gekeken, want ik wil er ook nog een bestellen. Ze hebben drie soorten:Fossielenzoeker schreef:
Ps:
Estwing: 800 gram Euro 49,--
Picard: 900 gram Euro 42,50
Forcraft: 800 gram Euro 22,50
Waarom een Forcraft zo veel goedkoper is weet ik niet. Ze zijn allemaal uit een stuk gegoten. Iemand enig idee, of ervaring met de verschillende merken (qua kwaliteit/ duurzaamheid??)
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 19-06-2007 om 05:52 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
dag Gerrit Jan
Met Picard heb ik geen ervaring.
Wat de Forcraft aangaat kan ik herhalen wat ik op de andere topic die nu draait ook heb aangegeven dat de goedkopere hamers in kwaliteiet beduidend slechter zijn dan de Estwing.
Het metaal van Forcraft vertoont als gauw putten en butsen door het slaan. En dit gebeurt al op gewone krijtgesteenten. Je beitelkop of puntkop is dan al snel stomp zodat hij geslepen moet worden.
Aankoop advies: Estwing
Met Picard heb ik geen ervaring.
Wat de Forcraft aangaat kan ik herhalen wat ik op de andere topic die nu draait ook heb aangegeven dat de goedkopere hamers in kwaliteiet beduidend slechter zijn dan de Estwing.
Het metaal van Forcraft vertoont als gauw putten en butsen door het slaan. En dit gebeurt al op gewone krijtgesteenten. Je beitelkop of puntkop is dan al snel stomp zodat hij geslepen moet worden.
Aankoop advies: Estwing
Robert Mensink
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
hier geef ik Robert gelijk in, ik heb zelf ook een Forcraft, en ik gebruik hem alleen in de mergel, ik heb hem meschien nu een half jaar en die punt begint al te verslijten, dus ik zou je een estwing aanraden, hier zul je je heele leven mee kunnen doen;) ik ga er binnenkort ook een bestellen denk ik.
groetjes sean
groetjes sean
Als je lid bent van Nautilus kan je die iedere donderdagavond (tijdens de bijeenkomst) bestellen of gaan halen. Ben de mijne daar ooit ook gaan halen. (\'t is in de Voskenslaan)Yoghurtje schreef:
Kent iemand in Gent of in de buurt van Gent (Ik wil er gerust 50 km voor rijden) een adres waar je Estwing hamers kan kopen?
Bedankt!
cheers,
Ziepe
The earth has music for those who listen.