fossieltjes zoeken ...

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Somniosus » 22 mar 2005, 17:23

Ik vind die hele discussie best grappig eigenlijk, maar ik begrijp Casper wel. Hij weet de tanden te vinden en als hij dit moet tonen aan anderen dan moeten die zich aan hem maar aanpassen, anders zou het een beetje te gemakkelijk zijn. Soms kan men echt zeuren. Als men tanden wil verzamelen, moet men er naar zoeken, wie (zelf) zoekt, die vindt. Als je van anderen afhant, zal je in deze hobby weinig plezier beleven. Doe zelf moeite, ga zelf op pad, op zoek, lees boeken en je zal vinden. Mijn collectie is ook niet van de éné op de andere dag opgebouwd. Geduld is een mooie deugd.

[Bewerkt door Somniosus op 22-03-2005 om 17:25 NL]



 
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 dec 2004, 16:54
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Bert » 22 mar 2005, 18:00

Ik begrijp de discussie eigenlijk niet,
iedereen die interesse had kon gewoon naar de radartoren komen, zoveel staan er daar ook weer niet :). Ik heb nu al 2 maal met mensen afgesproken en dat is 2 maal vlekkeloos verlopen, soms is het wel ff zoeken en mensen aanspreken maar dat hoort er nu eenmaal bij.





Greetz, Bert

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Frederik » 22 mar 2005, 18:08

Jamaar Bert, jij bent dan ook heel gemakkelijk te herkennen. Er loopt steeds een zwarte hond heen en weer tussen jou en het strand (en passant af en toe aan een andere hond te snuffelen ook). :)


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 dec 2004, 16:54
Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Bert » 22 mar 2005, 18:17

Frederik schreef:
Jamaar Bert, jij bent dan ook heel gemakkelijk te herkennen. Er loopt steeds een zwarte hond heen en weer tussen jou en het strand (en passant af en toe aan een andere hond te snuffelen ook). :)
Hoi Frederik,
onze Paco (grote bruine hond ) was er deze keer niet bij. wij hebben Casper pas op het strand ontmoet nadat ik domweg zijn broertje (ik dacht dat het zijn broertje was, hij leek erop :)) had gevraagd of hij Casper noemde... en zo heb ik de eer gehad om Casper in levende lijve te ontmoeten :)


Greetz, Bert

Gebruikersavatar
trilobietje
Berichten: 342
Lid geworden op: 24 aug 2004, 22:55
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door trilobietje » 22 mar 2005, 19:36

hey Casper,
Je hebt gelijk hoor. We kunnen beter ineens ter plekke afspreken. Als je ons zegt hoe we het beste rijden. Als we naar Cadzand gaan dan rijden we steeds via de N49 afrit Sluis en dan door het dorpje Retranchement.
En een frituur aan de parking, dat klinkt al lekker in de oren.
Zelf waren we om 11u ter plekke maar er was gewoon nog niemand daar. En verder zaten we ook met onze snoet in\'t zand hoor. Eens we aan\'t zoeken zijn, kan er niet veel ons afleiden.
Groetjes
Marleen


wie niet zoekt, niet vindt

Gebruikersavatar
trilobietje
Berichten: 342
Lid geworden op: 24 aug 2004, 22:55
Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door trilobietje » 22 mar 2005, 19:43

bert schreef:
Ik begrijp de discussie eigenlijk niet,
iedereen die interesse had kon gewoon naar de radartoren komen, zoveel staan er daar ook weer niet :). Ik heb nu al 2 maal met mensen afgesproken en dat is 2 maal vlekkeloos verlopen, soms is het wel ff zoeken en mensen aanspreken maar dat hoort er nu eenmaal bij.


Ons hoor je niet discussiëren hoor. En voor 2 Belgen (en vrouwelijke) is de weg vinden in Nederland waarschijnlijk iets minder makkelijk :-( Wij dachten eerst dat de radartoren dat geel geval voor de kust van Cadzand was. Tot we er één zagen in Nieuwvliet Bad. Tja, zo leer je telkens weer bij he.


wie niet zoekt, niet vindt

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Casper » 22 mar 2005, 20:19



de frituur bakt vieze, kleffe en verschrikkelijk dure patat, verheug je daar maar niet op :)

Groeten, Casper

[Bewerkt door Frederik op 22-03-2005 om 22:44 NL]


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door Casper » 22 mar 2005, 20:20

http://www.xs4all.nl/~pr5oost/Bewerkt/

hier staan enkele foto\'s van de mooiste vondsten.

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
trilobietje
Berichten: 342
Lid geworden op: 24 aug 2004, 22:55
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door trilobietje » 22 mar 2005, 20:40

Jo Casper,
Amai, mooie vondsten. Die notorynchus is de max.
En vieze kleffe frieten...dat worden dan bokes.
greetz
Marleen


wie niet zoekt, niet vindt

Gebruikersavatar
ilse
Berichten: 1256
Lid geworden op: 25 jan 2005, 13:21
Antw: fossieltjes zoeken ...

Bericht door ilse » 22 mar 2005, 20:43

Knap hoor,
Er zijn wel heel speciale tandjes (tanden) bij. Dat heb jij goed gedaan zondag. Wij gaan nu zondag toch nog eens terug naar de zee en wie weet vinden we nu wel de juiste locatie (Zwarte Polder). We gaan in iedergeval ons best doen om die te vinden nu we weten dat die 6 à 7 km van Cadzand vandaan is. Groetjes... Ilse


FOSSILS ARE FOR EVER!


Gesloten