voetafdruk saurier??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door Fossielenzoeker » 08 apr 2008, 18:58

Johny
Naar aanleiding van jou foto ben ik nog even in mijn boeken van Winterswijk gedoken.
Ik kan daarin geen pootafdrukken vinden die lijken op jou foto.
Ik zou je willen vragen voorzichtig met het exemplaar om te gaan mocht het alsnog een pootafdruk blijken te zijn. Ga er niet op vegen of wrijven en hou hem zoveel mogelijk in orginele staat.
Ik zou je zo niet kunnen zeggen, alleen op basis van deze foto of het inderdaad een pootafdruk is. Om daar achter te komen zou ik je adviseren contact op te nemen met de Nederlandse Geologische Vereniging afdeling Winterswijk en dan wel met Dhr. Henk Oosterink tel. 0543-513737 of hw.oosterink@hetnet.nl
Hij zal je zeker te woord willen staan.

Succes


@ Robin; zou je in je enthousiasme niet te snel met namen willen gooien. Ik ben in iedergeval blij dat je jezelf corrigeert.






[Bewerkt door Fossielenzoeker op 08-04-2008 om 18:04 NL]


Robert Mensink

 
Gebruikersavatar
binbinneke
Berichten: 2260
Lid geworden op: 04 sep 2006, 21:15
Contacteer:
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door binbinneke » 08 apr 2008, 19:15

Hoi,
ik vind het spijtig dat je sinds het determinatie-probleemtopic al amper een fout mag maken. (bij wijze van spreken ...)

Ik leer ook maar iedere dag bij ... en geef ik 100% toe dat ik compleet ernáást zat.

Bovendien kwam deze afdruk me al bekend voor, ik keek net bij mijn afdrukken en zag dat ik hetzelfde soort afdruk heb.

Ik probeer zo dadelijk een foto te maken, maar de afdruk is nogal onduidelijk ...
gr. robin


'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gebruikersavatar
binbinneke
Berichten: 2260
Lid geworden op: 04 sep 2006, 21:15
Contacteer:
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door binbinneke » 08 apr 2008, 19:55

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

foto 1-2: nog een rare afdruk, die iets of wat afwijkt. Ik bemerkt precies een \'duimpje\'.


foto 3-5: op foto 3 en 4 zie je de indruk, heel erg moeilijk vast te leggen op foto maar je ziet het duidelijk in \'t echt. Op foto 5 zie je de andere zijde van deze afdruk.

Hopelijk zijn jullie hier iets mee ...
gr. robin


'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gebruikersavatar
gaditano
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 mei 2007, 18:42
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door gaditano » 08 apr 2008, 21:51

Afbeelding

Hier een foto van daglicht. Ik denk dat het niet te determineren is bij winterswijk zeiden de experts ook allemaal wat anders maar het meest gehoorde antwoord was het zou er 1 kunnen zijn maar ik denk het niet.
gr johnny



Gebruikersavatar
Marjolein
Berichten: 165
Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:28
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door Marjolein » 08 apr 2008, 21:53

Afbeelding

Afbeelding

Misschien hebben jullie hier iets aan.

Groeten Marjolein



Gebruikersavatar
Fossielenzoeker
Berichten: 1868
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:36
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door Fossielenzoeker » 09 apr 2008, 00:00

binbinneke schreef:
ik vind het spijtig dat je sinds het determinatie-probleemtopic al amper een fout mag maken. (bij wijze van spreken ...)
gr. robin
Dag Robin
Ik heb nooit gezegd dat je geen fouten mag maken. Van fouten kun je leren.
Ik bedoel alleen maar aan te geven dat je beter vóór het versturen van een bericht research kunt doen dan erna. Op deze manier zet je mensen op het verkeerde been en breng je iets in in een topic wat op dat moment geen toegevoegde waarde heeft.


Robert Mensink

Gebruikersavatar
Lanselot
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 nov 2007, 08:48
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door Lanselot » 09 apr 2008, 05:19

Sorrie dat ik een klein zijstapje maak op het topic.

Als jullie een keer in de buurt van Winterswijk zijn moet je zeker een keer langs gaan bij Huize Freriks aan de Groenloseweg. Een klein museum waar ook diverse vondsten uit de buurt tentoongesteld worden waaronder diverse mineralen en afdrukken uit de steengroeve, Mammoet en Neushoornresten uit het Hilgelo en haaietanden uit Miste en een andere, kleinere groeve bij Winterswijk. Ook leuk voor kinderen is een kennismaking met fossielen waarbij ze zelf belemnieten, ammonieten zeeegels en tanden kunnen vasthouden. Allemaal erg kleinschalig, maar toch leuk voor een uurtje of 2.

Arjen



Gebruikersavatar
binbinneke
Berichten: 2260
Lid geworden op: 04 sep 2006, 21:15
Contacteer:
Antw: voetafdruk saurier??

Bericht door binbinneke » 09 apr 2008, 05:57

Bij daglicht zie ik wel dat het inderdaad niet de originele afdruk zelf was.

Op foto 1 zie je de schaduw, die ik aanzag voor fossiel.

gr. robin

[Bewerkt door binbinneke op 09-04-2008 om 13:33 NL]


'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/


Gesloten