kauwplaatje vis? Marokko
kauwplaatje vis? Marokko
Dag allemaal,
Ben laatst zelf ook maar eens door mijn Marokkaanse tandjes gegaan. Hierin kwam ik ondermeer dit stuk tegen.
Het doet me denken aan een kauwplaat van een of andere vis. Is er iemand die meer duidelijkheid kan geven?
alvast dank,
Arjen
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: kauwplaatje vis? Marokko
Doet me denken aan dat ene topic, waar (ik dacht een kauwplaat) steeds verder werd uitgeprepareerd. Dit was naar mijn weten een vondst van Paul (Dinodolsjes).
Gr. Robbin
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Hoi Lanselot, heb je misschien enig idee wat de ouderdom van je lot is? Welke soorten haaientanden zitten erin? Of is het een mix van Eocene en Maastrichtiaan soorten bvb.?
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Dag tandenzoeker,
Ik heb nog niet veel verstand van ouderdommen en kan ook weinig zeggen over de soorten. De enige die ik met zekerheid kon determineren zijn de macrota\'s en een groot stuk Paleocarcharodon.
Vriendelijke groet,
Arjen
Ik heb nog niet veel verstand van ouderdommen en kan ook weinig zeggen over de soorten. De enige die ik met zekerheid kon determineren zijn de macrota\'s en een groot stuk Paleocarcharodon.
Vriendelijke groet,
Arjen
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ok lanselot, we gaan dus niets uitsluiten, maar er zit zeker Paleoceen materiaal in, dus laten we ervan uitgaan dat die tandplaat ook Paleoceen is. In dat Paleoceen hebben we hier vissentanden die in het geslacht Albula uit de familie Albulidae terecht komen, en erg lijken op de tanden die op de plaat zitten. Dus zou je m.i. deze plaat voorzichtig als ?Albula sp. of Albulidae indet. kunnen determineren.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Bedankt tandenzoeker,
Nu weet Marleen (Nijntje) wat ze op het kaartje moet zetten. Heb het plaatje gisteren aan haar gegeven.
Groeten,
Arjen
Nu weet Marleen (Nijntje) wat ze op het kaartje moet zetten. Heb het plaatje gisteren aan haar gegeven.
Groeten,
Arjen