Kleintjes

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
notorynchus
Kleintjes

Bericht door notorynchus » 01 jun 2008, 14:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo iedereen,
De laatste tijd zie ik veel kleine tandjes op het forum,dus dacht ik raan mijn kleinste tandjes te plaatsen, maar t\'zijn wel schatjes :D
1= Squalus miste
2= juveniele squatina mill
3= cetorhinus maximus
4= Raja sp ( m en vr.)
5= Squalus Fina
6= isistius oosterzele

Wat zijn jullie kleinste tandjes ???

Frederik

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Kleintjes

Bericht door Henk Jan » 01 jun 2008, 21:41

Die Isistius, een topvondst!

HJ

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Antw: Kleintjes

Bericht door tandenzoeker » 01 jun 2008, 23:02

Mooie zaken en duidelijke grootte aanduiding, maar toch \"een klein puntje van kritiek\": een klein tandje hoeft niet per sé juveniel te zijn, laterale tanden kunnen dat ook zijn. Wat doet je besluiten dat die Squatina een juveniele is? Ik zeg niet bij voorbaat dat het er zeker géén is, maar ik denk dat je moeilijk kan bewijzen dat het er wél één is. Misschien iets om over door te bomen en een interessante discussie te beginnen? Hoe herken je juveniele haaientandjes (kàn je ze herkennen?). Dames en heren, uw mening, graag.

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

sharkteethrene
Antw: Antw: Kleintjes

Bericht door sharkteethrene » 02 jun 2008, 00:07

tandenzoeker schreef:
Mooie zaken en duidelijke grootte aanduiding, maar toch \"een klein puntje van kritiek\": een klein tandje hoeft niet per sé juveniel te zijn, laterale tanden kunnen dat ook zijn. Wat doet je besluiten dat die Squatina een juveniele is? Ik zeg niet bij voorbaat dat het er zeker géén is, maar ik denk dat je moeilijk kan bewijzen dat het er wél één is. Misschien iets om over door te bomen en een interessante discussie te beginnen? Hoe herken je juveniele haaientandjes (kàn je ze herkennen?). Dames en heren, uw mening, graag.
Hallo Wim (Tandenzoeker)

Dit is zeker mogenlijk.
Kijk alleen maar eens naar de verschillen bij de nu nog voorkomende Carcharias.
Mischien hier een nieuw topic over te maken?

Groetjes,

Rene.

[Bewerkt door sharkteethrene op 01-06-2008 om 23:08 NL]

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Gesloten