Die verroeste hamers!!!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Die verroeste hamers!!!
ongeveer een maandje geleden heb ik twee Estwing hamers aangeschaft. Een grote voor mezelf en een kleine voor vrouw en kind.
Na de Vakantie in CBN hadden de hamers toch behoorlijk wat werk verricht maar vind ik ze wel erg aangeslagen uitzien.
Wat is jullie ervaring met hamers van dit merk en de kwaliteit ervan. Is dit normaal?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Die verroeste hamers!!!
Lijkt me wat snel maar wellicht niet abnormaal, zeker gezien deze hamers aan zee zijn gebruikt, waar corrosie versneld wordt door de zilte zeelucht. Misschien zijn ze nog eens vochtig opgeborgen geweest?
Ik schuur af en toe mijn Estwing eens af.
[Bewerkt door Frederik op 11-08-2008 om 14:47 NL]
Ik schuur af en toe mijn Estwing eens af.
[Bewerkt door Frederik op 11-08-2008 om 14:47 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hmm idd wel snel, maar miss wat net gezegt is, in een vochtige tas gelaten ofzo, ik maak hem na die tijd ook altijd schoon, en nevel even kruipolie erover..
http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/
Mijn Picard hamers roesten ook. Direct na gebruik aan / bij zee afspoelen met zoet water, droog opbergen.
In dit geval de hamers alsnog goed reinigen met zoet water. Roest verwijderen met sponsje. Daarna oppervlak behandelen met kruipolie, vaseline, vaselinespray of ander olieproduct.
In dit geval de hamers alsnog goed reinigen met zoet water. Roest verwijderen met sponsje. Daarna oppervlak behandelen met kruipolie, vaseline, vaselinespray of ander olieproduct.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Ik heb dit nog nooit zo erg gezien, een beetje meer zorg dragen voor je mooie hamers gerrit-jan! Maw inderdaad poetsen en droog bewaren na gebruik. Een hamer is ook maar een stukje staal. Eens goed schuren (of een dagje hakken in zand) laat ze weer glimmen. Op Estwing heb je 'normaal gezien' levenslange garantie.
groetjes, stijn
groetjes, stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Detail: levenslange garantie geldt bij mijn weten enkel voor fabrieksfouten (vb. breken van de steel bij correct gebruik, loskomen van handvat, etc.)
Het zou me verbazen moest zulke corrosie daar onder vallen, gezien dit niet abnormaal hoeft te zijn. Wat betreft onderhoud is alles gezegd.
Het zou me verbazen moest zulke corrosie daar onder vallen, gezien dit niet abnormaal hoeft te zijn. Wat betreft onderhoud is alles gezegd.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Roest op de hamers komt door onvoldoende gebruik
nog meer gaan hakken en kappen. De mijne krijgen de kans niet om te roesten!
Als ik in CBN ben spoel ik mijn gereedschap af onder de watervalletjes die je her en der vind (vond? is een tijdje geleden bij mij) of in de poeltjes/beekjes die ze vormen.
Trouwens een verroeste hamer mept even goed als een gaaf exemplaar.

Als ik in CBN ben spoel ik mijn gereedschap af onder de watervalletjes die je her en der vind (vond? is een tijdje geleden bij mij) of in de poeltjes/beekjes die ze vormen.
Trouwens een verroeste hamer mept even goed als een gaaf exemplaar.
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
lijkt me heel normaal, mijn estwing heeft dat ook, heb hem nu een half jaar ongeveer
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 11-08-2008 om 17:18 NL]
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 11-08-2008 om 17:18 NL]
drama alom ... een verroeste Estwing ... ai, ai toch ...
staal + water (en zout) = roest ... lijkt me een logisch gevolg .. na een half uurtje 'werken' zie je hier niets meer van. En zoals Frederik het stelt : roest valt niet onder garantie !
.. op naar een volgend topic : "mijn vuile zoekbroek" ... .
staal + water (en zout) = roest ... lijkt me een logisch gevolg .. na een half uurtje 'werken' zie je hier niets meer van. En zoals Frederik het stelt : roest valt niet onder garantie !
.. op naar een volgend topic : "mijn vuile zoekbroek" ... .
grtn,mike
Gewoon weer gebruiken tot-ie er weer als nieuw uitziet !!
Ellen
Ellen

Zwerfsteenagaten..mijn favorieten !
Ellen
Ellen