Prepareren Ammoniet, wel of niet?
- DragonSearcher
Prepareren Ammoniet, wel of niet?

Ik heb deze ammoniet ooit eens van iemand gekregen, en nu vroeg ik mij of het de moeite waard is om hem nog verder te prepareren en zojah, hoe dan precies?
De vindplaats is overgens onbekend, al dacht SpongeBob het volgende over de vindplaats:
De ammoniet stamt volgens mij uit de Trias (Muschelkalk van het Weserbergland/Alverdissen??) : Ceratites sp.
[Bewerkt door DragonSearcher op 20-08-2008 om 08:49 NL]
... Eternity awaits ...
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Prepareren Ammoniet, wel of niet?
Ik zou hem zo laten. Denk erder dat die stuk gaat als je het 'aangekoekte' probeert weg te tikken.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- DragonSearcher
Ik denk idd ook dat hij het niet gaat overleven als ik het spul er af ga tikken, maar ik lees hier op het forum nog wel eens over middelen die wel het omliggende oplossen, maar het fossiel zelf niet. Dus ik vroeg me af of dat hier ook bij zou kunnen...
... Eternity awaits ...
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi
dat spul wat jij bedoelt is Kaliumhydroxide, te gebruiken om klei op te lossen, maar volgens mij is het geen klei wat er op je ammoniet zit, dus ik denk dat dat niet helpt.
Groet
dat spul wat jij bedoelt is Kaliumhydroxide, te gebruiken om klei op te lossen, maar volgens mij is het geen klei wat er op je ammoniet zit, dus ik denk dat dat niet helpt.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- TerzietBelemniet
Lijkt mij ook geen klei, als ie stuk gaat heb je geen ammo meer, dus ik zou 'm zo laten.
Groetjes Lars
Groetjes Lars
TerzietBelemniet
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:

Hoi Dragon
Ik heb thuis een Ceratites spinosus Wenger liggen die ik wél geprepareerd heb. Hij is afkomstig uit het Trias (247-211 milj) van Lugde, Duitsland en is 11 cm.
Ik moet zeggen dat het sediment behoorlijk hard is. De binnenste winding ontbrak tot mijn grote spijt maar dat schijnt vaker voor te komen.
Ik heb hem geprepareert met een graveermachientje dat trilt ipv draait.
Op zich vind ik jou exemplaar niet lelijk en hij ligt toch behoorlijk vrij. De keuze om wel of niet te prepareren ligt bij jou.
Succes
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 20-08-2008 om 17:31 NL]
Robert Mensink