van welke dino is dit???

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Gebruikersavatar
Boukje
Berichten: 203
Lid geworden op: 07 mar 2005, 14:23
van welke dino is dit???

Bericht door Boukje » 22 mei 2005, 13:10

Afbeelding

Hallo weet iemand misschien van welke dino dit is??Heb het gekocht voor een prikkie,maar zonder verdere info!!
Groetjes Boukje


Boukje :-)

 
Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Casper » 25 mei 2005, 21:57

Dit is een tand van Suchomimus tenerensis, waarschijnlijk uit Kem Kem, Marokko.
1 van de weinige fossielen uit marokko de wel vaak echt zijn :) of niet maarten?

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 31-05-2005 om 16:20 NL]


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Boukje
Berichten: 203
Lid geworden op: 07 mar 2005, 14:23
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Boukje » 31 mei 2005, 10:06

Hoi Maarten,
denkt u dat de determinatie van Casper juist is??
Groetjes Boukje


Boukje :-)

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Casper » 31 mei 2005, 21:03

Ik wil niet eigenwijs doen, maar de determinatie is denk ik wel juist :)
maar natuurlijk is het altijd verstandig om het nog eens aan maarten te vragen.
mijn vraag sloeg meer op het al dan niet veel voorkomen van neppe sauriërtanden in marokko.
worden de tanden van Kem Kem vaak genept of niet?

Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Boukje
Berichten: 203
Lid geworden op: 07 mar 2005, 14:23
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Boukje » 01 jun 2005, 10:14

Ik dacht wel dat je het juist had(kan ook bijna niet missen!!)Maar omdat je zelf aan Maarten vroeg,vroeg ik het ook nog maar een keer.Groetjes Boukje


Boukje :-)

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door ziepe » 01 jun 2005, 13:47

Ik heb zo het donkerbruin gevoel dat er veel dingen over heel Marokko *genept* worden - niet enkel vondsten uit Kem Kem.

Onlangs een gesprek gehad met een verzamelaar op een fossielenbeurs, hij zei dat het echt triestig was... de namaak uit Marokko. Maar aan de andere kant, komen er ook heel wat mooie dingen uit Marokko, zoals mijn stuk Mosa-kaak. (Leioden anceps) - Opletten geblazen dus.

Ziepe


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Maarten » 05 jun 2005, 14:10

boukje schreef:
Afbeelding

Hallo weet iemand misschien van welke dino dit is??Heb het gekocht voor een prikkie,maar zonder verdere info!!
Groetjes Boukje
Nou Casper, ik vind je wel stellig met suchomimus! Ik heb alle mogelijke fossielen uit Kem Kem die mogelijk zouden zijn nu bij me liggen: Spinosaur, Suchomimus, warcroc em Sarchosuchus. De tand is echter van zo\'n slechte kwaliteit dat determinatie wat betreft onmogelijk is. Het spijt me....


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Casper » 07 jun 2005, 13:39

Je hebt toch zelf gezegd: \"Suchomimus is te herkennen aan de zogenaamde suchocurve, spinotanden zijn altijd recht\"
dus ik dacht: het is gebogen dus suchomimus.
maar hoe zit het nou precies met de echtheid van de kem kem-fossielen?

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 07-06-2005 om 12:40 NL]


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: van welke dino is dit???

Bericht door Maarten » 07 jun 2005, 18:26

Casper schreef:
Je hebt toch zelf gezegd: \"Suchomimus is te herkennen aan de zogenaamde suchocurve, spinotanden zijn altijd recht\"
dus ik dacht: het is gebogen dus suchomimus.
maar hoe zit het nou precies met de echtheid van de kem kem-fossielen?

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 07-06-2005 om 12:40 NL]
Je hebt gelijk wat betreft de suchocurve, ik kan echter gezien de kwaliteit van de tand sarchosuchus en andere crocs niet uitsluiten, okay?

Verder: probleem met Marokaansse fossielen is dat ze soms nep zijn (trilobieten) maar vaker composities, denk maar aan de mosasaurusfossielen. KemKem fossielen zijn niet nep maar ook weer composities, denk aan de spinotand die ik een paar weken gelden op het forum zette. Als je op ebay kijkt (goed kijkt), stikt het van dit soort samenstellingen. Ook op beursen zie je samengestelde fossielen weggaan voor 500 euro of meer, ik zou nog niets eens gratis willen hebben! Stel je voor zoiets in je verzameling, het aanzicht: verschikkelijk!!

Enorm opletten dus met vooral marokkaansse fossielen, probleem is dat er zo ontzettend moie vandaan komen....

Oja, veel nep natuurlijk van traditionele vervalsers uit China en Libanon. Maar ja, ik heb twee echte dino-eieren uit China (hadro- en therezinosaurus) zo mooi......

Kortom als je fossielen, goedkoop of duur, wilt kopen zul je kennis van zaken moeten hebben!! Zelf laat ik als ik duurdere dingen koop altijd een goed vriend van mij adviseren, andersom doet hij dat weer bij mij. Als een van ons twijfelt is het dus NEE!! Ook al is de ander zeker....


[Bewerkt door Maarten op 07-06-2005 om 17:28 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten