Eerste tandjes...
- Keep Looking
Eerste tandjes...
Afgelopen dinsdag mijn eerste voorzichtige stapjes gezet in het wereldje van het tandenzoeken. Ik had afgesproken met forumlid "Patrick" die me graag wegwijs wilde maken. Na een korte kennismaking "den berg" op en na enkele praktische tips... zweven maar. Ik veel zeven, Patrick veel tanden vinden! Het eerste tandje heb ik van hem gekregen. Niet veel later vond ik er zelf een. Nog meer zeven en nog sneller zeven en nog meer tandjes missen door het gebrek aan ervaring. Na een dikke 3 uur toch een behoorlijke buit weten te verzamelen. Ik ga nu een poging ondernemen om deze vonsten zelf te determineren, even geduld. Wanneer we richting uitgang lopen zie ik volwassen mannen op handen en voeten over het maanlandschap kruipen! Een ander groepje is druk bezig met allerlei indrukwekkende zeven. Het zijn geen onbekenden voor "Patrick". Nog snel krijg ik een les in de Latijnse benamingen van de gevonden tanden.
Het was een fantastische ervaring en ook al beweert "Patrick" niet al te ervaren te zijn daar heb ik wel een andere mening over. De manier en het respect maarmee hij over andere forumleden praat, de gedrevenheid van het zoeken, het nog steeds gelukkig zijn met een haaientandje (ook al staan er waarschijnlijk al een paar kilo thuis) en de bereidheid om deze informatie te delen toont me iemand die geen hobby uitoefent maar passie beleeft!
Het was een fantastische ervaring en ook al beweert "Patrick" niet al te ervaren te zijn daar heb ik wel een andere mening over. De manier en het respect maarmee hij over andere forumleden praat, de gedrevenheid van het zoeken, het nog steeds gelukkig zijn met een haaientandje (ook al staan er waarschijnlijk al een paar kilo thuis) en de bereidheid om deze informatie te delen toont me iemand die geen hobby uitoefent maar passie beleeft!
Van een konijn kun je geen haas maken!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Eerste tandjes...
Keep Looking schreef:
...wanneer we richting uitgang lopen zie ik volwassen mannen op handen en voeten over het maanlandschap kruipen! Een ander groepje is druk bezig met allerlei indrukwekkende zeven. Het zijn geen onbekenden voor "Patrick".
Hahaha. Bekend fenomeen. Was jij daar toevallig aan het kruipen Arjen

Leuke berichtje en leuk van Patrick om jou te introduceren.
Welkom overigens (weer een haaientandenverzamelaar erbij). Laat je jou vondsten nog zien? Ben benieuwd.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Keep Looking
Antw: Eerste tandjes...
Zoals ik al had geschreven heb ik vooral veel gezeefd...maar op aanvraag de foto's voorlopig nog zonder statief. Naast deze ook nog veel stukjes van tanden maar den eerste keer pak je alles mee!
Van een konijn kun je geen haas maken!