Amai
- Keep Looking
Amai
Na het zoeken en het zeven het determineren. Ik ben er nog niet uit wat nu het meeste tijd in beslag gaat nemen. Er gaat hier werkelijk een andere wereld voor me open. Ondanks alle beschikbare info op dit prachtige forum en op 't web blijft dit voor een leek behoorlijk complex. Ik zie nu echt het bos niet meer door de bomen daarom deze kreet om hulp. Welke boeken, pdf's, docs, enz bieden me de mogelijkheid om als beginner een voorzichtige determinatie uit te voeren van een paar haaientanden.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Van een konijn kun je geen haas maken!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Amai
Hoi,
Voor de meesten is dit ook al een jarenlange studie. Ben me nu ook recentelijk een beetje in de materie aan het verdiepen en weet precies wat je bedoeld. Lastig met al die "twists"

Kijk hier eens http://members.tele2.nl/jbastiaansen/links.html. Mss heb je daar iets aan
Staan ook verwijzingen in naar andere handige site's.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Amai
Hoi Keep Looking,
Ik kan me je reactie helemaal voorstellen. Begin van dit jaar was elke tand voor mij gewoon een haaientand.
Ik heb me er zelf enorm in vastgebeten. Begin gewoon met je eigen vondsten en vergelijk ze met tanden die onder vindplaats "Doel" liggen (ik begrijp dat je in Antwerpen hebt gezocht. Al is dit een andere locatie, toch komen de vondsten overeen omdat ze ook voornamelijk uit het mioceen/ plioceen komen). Daarnaast kun je op Elasmo (www.elasmo.com) bij "slide shows" diverse reconstructies en recente kaken bekijken.
Ook is het helemaal geen schande om tanden onder het determinatie forum te plaatsen en zelf al een voorzet te doen. Iedereen weet hoe het is om te beginnen en struikelen is dan heel gewoon.
Ten slotte kan ik je adviseren om een keer een ervaren forumlid te bezoeken. Daar leer je enorm van. Maar pas wel op want voor je het weet ben je echt verslaafd.
Succes,
Arjen
Ik kan me je reactie helemaal voorstellen. Begin van dit jaar was elke tand voor mij gewoon een haaientand.
Ik heb me er zelf enorm in vastgebeten. Begin gewoon met je eigen vondsten en vergelijk ze met tanden die onder vindplaats "Doel" liggen (ik begrijp dat je in Antwerpen hebt gezocht. Al is dit een andere locatie, toch komen de vondsten overeen omdat ze ook voornamelijk uit het mioceen/ plioceen komen). Daarnaast kun je op Elasmo (www.elasmo.com) bij "slide shows" diverse reconstructies en recente kaken bekijken.
Ook is het helemaal geen schande om tanden onder het determinatie forum te plaatsen en zelf al een voorzet te doen. Iedereen weet hoe het is om te beginnen en struikelen is dan heel gewoon.
Ten slotte kan ik je adviseren om een keer een ervaren forumlid te bezoeken. Daar leer je enorm van. Maar pas wel op want voor je het weet ben je echt verslaafd.
Succes,
Arjen