Nep dino-eieren

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Nep dino-eieren

Bericht door Maarten » 10 jun 2005, 17:33

Tsja, de ene nepper is de andere niet. Ik dacht dat dit wel de topper was in de nep fossiele eieren.....echter, er bieden diverse mensen op tegen hoge prijzen. Ongelooflijk, het nep spat er af!! Matrix metselen. beetje met de restanten van je kippeneieren rommelen, beetje zand er op: Kassa!! Sommige mensen willen genept worden....

Kijk en huiver:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 30997&rd=1





[Bewerkt door Maarten op 10-06-2005 om 16:34 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Gebruikersavatar
cru84
Berichten: 486
Lid geworden op: 10 dec 2004, 13:42
Contacteer:
Antw: Nep dino-eieren

Bericht door cru84 » 10 jun 2005, 17:37

...have been confirmed by archaeologists to belong to the ......



????????


Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Gebruikersavatar
Frederik
Administrator
Berichten: 8668
Lid geworden op: 28 sep 2003, 20:33
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Nep dino-eieren

Bericht door Frederik » 10 jun 2005, 17:43

amai, 85 dollar shipping costs... + nog eens 5 dollar verzekering. Nogal veel voor een blokske beton.
Maarten, je herhaaldelijk wijzen op neppers vind ik persoonlijk bijzonder leerrijk (bij wijlen zelfs amusant, af en toe ook wel frustrerend, vooral als er hoog op geboden wordt).

edit: ik had nog niet gezien dat de eitjes zogezegd van twee verschillende soorten zijn :)
En die leggen dat zo braaf naast mekaar? Dinosaurussen waren dan toch sociale beesten!

[Bewerkt door Frederik op 10-06-2005 om 16:47 NL]


Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Nep dino-eieren

Bericht door Maarten » 11 jun 2005, 09:09

Frederik schreef:
amai, 85 dollar shipping costs... + nog eens 5 dollar verzekering. Nogal veel voor een blokske beton.
Maarten, je herhaaldelijk wijzen op neppers vind ik persoonlijk bijzonder leerrijk (bij wijlen zelfs amusant, af en toe ook wel frustrerend, vooral als er hoog op geboden wordt).

edit: ik had nog niet gezien dat de eitjes zogezegd van twee verschillende soorten zijn :)
En die leggen dat zo braaf naast mekaar? Dinosaurussen waren dan toch sociale beesten!

[Bewerkt door Frederik op 10-06-2005 om 16:47 NL]
We moeten elkaar blijvend scherp houden op dit soort rommel, het wordt alleen maar erger. Je kunt er verder niets aandoen. Vorig jaar heb ik met een aantal kennissen een bieder van een nep dinotand gewaarschuwd. Hij had 1200 (!!) dolar geboden op een compositie. Hij waarschuwde onmoddellijk de verkoper die ebay verwittigde, we kregen allemaal een waarschuwing van ebay. Daar begin ik dus niet meer aan. Maar op dit forum kunnen we elkaar helpen!


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Nep dino-eieren

Bericht door ziepe » 11 jun 2005, 16:22

Deze site zet de puntjes op het EI :-)

http://dinosaur-eggs.com/authentication.htm

ook verkopers op eBay die fakes verkopen worden hier vermeld. ~ Een vergelijkbaar (fake) ei kan je daar ook zien.

Ziepe



The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Nep dino-eieren

Bericht door Maarten » 11 jun 2005, 16:33

ziepe schreef:
Deze site zet de puntjes op het EI :-)

http://dinosaur-eggs.com/authentication.htm

ook verkopers op eBay die fakes verkopen worden hier vermeld. ~ Een vergelijkbaar (fake) ei kan je daar ook zien.

Ziepe
Ja, is een goede site! Je moet echter wel bedenken dat er bijna perfect en misschien wel perfecte vevalsingen zijn. Een paar vrienden van mij zeggen dat er eieren zijn die je niet van echter kunt onderscheiden alleen maar omdat je weet dat ze nep zijn. Verder heb je nog composities, ik heb saltasauruseieren gezien die met engelengeduld in elkaar zijn gezet en dan worden verkocht voor 6500 dollar....



God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Nep dino-eieren

Bericht door ziepe » 11 jun 2005, 16:46

Ik weet het :-( Maar we moeten ons redden met de middelen die er zijn.

Verleden jaar was ik op een fossielenbeurs waar hadrosaurus eieren verkocht werden, afkomstig uit (natuurlijk) China. De prijs was 450 euro, ik vond dit zo verdacht... ikzelf heb geen kennis genoeg over die eieren om echt van vals te onderscheiden maar soms kan je het echt aan je \'water\' voelen dat er \'nattigheid\' in de lucht hangt. Anyway, nog een paar interessante ei-links:

http://www.nationalgeographic.com/dinoeggs/intro.html
http://www.fossildealers.com/fossil-fak ... rauds.html

en vooral deze, ZEKER BEKIJKEN:
http://www.saharaoverland.com/faking_it.asp

hier zie je zelf hoe ze het doen, triestig, zeker die voldane blik op het gezicht van die jongen...

Ziepe


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Nep dino-eieren

Bericht door Maarten » 11 jun 2005, 17:52

en vooral deze, ZEKER BEKIJKEN:
http://www.saharaoverland.com/faking_it.asp

hier zie je zelf hoe ze het doen, triestig, zeker die voldane blik op het gezicht van die jongen...

Ziepe
[/quote]

Ach, ik snap best die arme drommels in Marokko en China, die jochies verdienen er een paar euries aan, de handelaren honderden....

Overigens is het best mogelijk om voor 100-200 euro aan een echt en mooi dino-ei te komen hoor! Heb er zelf ook verschillende en die zijn echt.

Dino-eieren zijn ook niet zeldzaam, ze mogen alleen niet (meer0 uit China en Argentinie worden uitgevoerd. Ik heb foto\'s gezien van plekken in Pategonie waar er duizenden, wellicht honderdduizenden liggen........


[Bewerkt door Maarten op 11-06-2005 om 16:56 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Nep dino-eieren

Bericht door ziepe » 11 jun 2005, 18:16

Tuurlijk snap ik ook dat die mensen dat doen om te overleven, \'t is gewoon spijtig, triest.

Wel, zoals je zelf weet te vertellen, dino-eieren mogen niet meer worden uitgevoerd. (en beperking die niet enkel op eieren slaat trouwens) - da\'s een van de redenen waarom ik het zo dubieus vind dat je betrekkelijk makkelijk aan al dan niet nagemaakte dino-eieren kan raken.

Jaja, die vlaktes in Patagonië... heb er al veel over gelezen maar nog geen foto\'s gezien, kan j\'er es een uploaden naar deze site of mailen naar ziepe@pandora.be - dat zou geweldig zijn!

Ziepe


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Nep dino-eieren

Bericht door Maarten » 11 jun 2005, 18:30

ziepe schreef:
Tuurlijk snap ik ook dat die mensen dat doen om te overleven, \'t is gewoon spijtig, triest.

Wel, zoals je zelf weet te vertellen, dino-eieren mogen niet meer worden uitgevoerd. (en beperking die niet enkel op eieren slaat trouwens) - da\'s een van de redenen waarom ik het zo dubieus vind dat je betrekkelijk makkelijk aan al dan niet nagemaakte dino-eieren kan raken.

Jaja, die vlaktes in Patagonië... heb er al veel over gelezen maar nog geen foto\'s gezien, kan j\'er es een uploaden naar deze site of mailen naar ziepe@pandora.be - dat zou geweldig zijn!

Ziepe
Oei, ga kijken of ik er eentje op internet kan vinden. Ik heb ze gezien van een kennis, wellicht kan die ze scannen en mailen. Ja, ik droom er ook wel eens van, daar rond te lopen of in de Gobi woestijn in Mongolie (wel met ervaren gids overigens).


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten