Varen: voor en na
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Varen: voor en na

Hoi allemaal,
Lang niet zo mooi geprepareerd als de trilobieten die je hier zo nu en dan voorbij ziet komen, maar wilde het toch laten zien: m'n eerste fijne-varenblad prepwerkje

Jammer genoeg bleek op het einde dat een van de pinna hoger in het gesteente zat, waardoor deze beschadigd is bij het prepareren. Waarschijnlijk gaat het om een Crossotheca sp. ZEILLER, 1833, maar daar ben ik nog niet over uit (die fijne krengen zijn lastig determineren).
Groetjes,
Tim
Op zoek naar groen in het zwart.
-
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 46 times
Antw: Varen: voor en na
Heel mooi gedaan,
ik probeer het ook weleens maar meestal breken de stukjes die ik eraf wil halen verkeerd.
Waar heb je die gevonden? Hendrik?
Ben je nog recent bij de Laura geweest?
groetjes,
Tom
ik probeer het ook weleens maar meestal breken de stukjes die ik eraf wil halen verkeerd.
Waar heb je die gevonden? Hendrik?
Ben je nog recent bij de Laura geweest?
groetjes,
Tom
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Bedankt voor de complimenten allemaal!
Nee, dit stuk komt uit België. De afgelopen maanden ben ik niet meer bij de Laura geweest (is ver reizen voor me en dan doe ik liever een aanvraag of ga ik op een NGV dag). Weet jij toevallig wanneer de NGV excursies 2009 geplant zijn? Er staat nog steeds niets over op de site.
Bij gebrek aan beter gebruik ik een lichtgewicht hamer, een aantal houtbeitels, veel sorbo huishoud-naalden en een vingerhoed (de uitrusting van een echte pro
). Het stuk steen waar ik mee bezig ben ligt op een laag noppenfolie of schuimrubber om te klappen te dempen, en daarmee beperk je het aantal "verkeerde" breukjes wat, maar helemaal zonder gaat idd moeilijk.
EDIT: Oh ja, ben inmiddels uit de determinatie:
Crossotheca cf. crepinii ZEILLER, 1883 (zie Danzé, 1956)
[Bewerkt door Carboon op 11-02-2009 om 18:05 NL]
Nee, dit stuk komt uit België. De afgelopen maanden ben ik niet meer bij de Laura geweest (is ver reizen voor me en dan doe ik liever een aanvraag of ga ik op een NGV dag). Weet jij toevallig wanneer de NGV excursies 2009 geplant zijn? Er staat nog steeds niets over op de site.
Bij gebrek aan beter gebruik ik een lichtgewicht hamer, een aantal houtbeitels, veel sorbo huishoud-naalden en een vingerhoed (de uitrusting van een echte pro

Op zoek naar groen in het zwart.
-
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 46 times
Antw: Antw: Varen: voor en na
Bedankt voor de tip van het dempen van de klappen.Carboon schreef:
Bedankt voor de complimenten allemaal!
Bij gebrek aan beter gebruik ik een lichtgewicht hamer, een aantal houtbeitels, veel sorbo huishoud-naalden en een vingerhoed (de uitrusting van een echte pro). Het stuk steen waar ik mee bezig ben ligt op een laag noppenfolie of schuimrubber om te klappen te dempen, en daarmee beperk je het aantal "verkeerde" breukjes wat, maar helemaal zonder gaat idd moeilijk.
Ik heb nog niets gezien betreffende de excursies.
groetjes
Veel te bescheiden Tim! Formidabel, chapeau!
<:{{{{{>
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Ik sta hier echt van te kijken.
Opvallend weinig "krassen" bij de varen zelf.
Vakwerk!
Opvallend weinig "krassen" bij de varen zelf.
Vakwerk!
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking