Antwerpen op valentijn, met onverwachte bezoekers!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antwerpen op valentijn, met onverwachte bezoekers!
Gisteren was een gezellige en drukke dag in Hoevenen. De vondsten waren minder spectaculair maar daarvoor kregen we onverwachte bezoekers. Het was een prachtige zonnige dag met veel bezoekers en luchtverkeer, zie foto's!
laatste foto's: Dinkie in de put en Dinke met Patrick.
Het was weer gezellig!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Antwerpen op valentijn, met onverwachte bezoekers!
Red Bull geeft je vleugels! 

Luctor et Emergo
Hoi Gerret-Jan het was gezellig een zaterdag in Hoevenen, maar vooral goed weer en warm, de auto klokte, gistermiddag 14 graden, toen we naar huis gingen!
SeeYou!
Ahoi Gerrit Jan,
't Was inderdaad een lekkere bijna 'voorjaars'-dag. Zo'n hele dag in een berg zand scheppen en zeven is weer eens wat anders dan min of meer gericht in een 'laag' zoeken (voor zover je daarvan kunt spreken in Hoevenen - het spul ligt toch min of meer door elkaar uit een buis gespuugd nietwaar). Ik heb er wel wat mooie dingetjes uit gehaald; zal binnenkort eens wat foto's plaatsen. En hoorde van Arendsoog jr. vandaag dat er een 'Belgische mevrouw' een hastalis van bijkans mytische proporties had opgegraven precies op mijn plekje van gisteren - maar ik ken Arendsoog jr. al wat langer dan vandaag
Dus: wie zich herkent in deze bewering: schroom niet en laat je tanden zien!
Groeten, Jan
't Was inderdaad een lekkere bijna 'voorjaars'-dag. Zo'n hele dag in een berg zand scheppen en zeven is weer eens wat anders dan min of meer gericht in een 'laag' zoeken (voor zover je daarvan kunt spreken in Hoevenen - het spul ligt toch min of meer door elkaar uit een buis gespuugd nietwaar). Ik heb er wel wat mooie dingetjes uit gehaald; zal binnenkort eens wat foto's plaatsen. En hoorde van Arendsoog jr. vandaag dat er een 'Belgische mevrouw' een hastalis van bijkans mytische proporties had opgegraven precies op mijn plekje van gisteren - maar ik ken Arendsoog jr. al wat langer dan vandaag

Dus: wie zich herkent in deze bewering: schroom niet en laat je tanden zien!
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
gevonden Hastalis in Hoevenen
hallo
dit is mijn eerste berichtje op het forum.
ik ben de dochter van Patrick De Saegher en ga nu regelmatig met mijn zoon van 7 jaar mee haaientanden zoeken.
ons mama is zondag mee geweest voor de eerste keer en heeft een hastalis van 6cm gevonden, weliswaar geen mythische proporties, maar toch een mooie tand!
van beginnersgeluk gesproken!
groeten
Marjan
Welkom op het forum Marjan!
Toch een hele mooie tand!
Arjen
Toch een hele mooie tand!
Arjen
Hallo,
Dat bedoelde ik: ik ken Arendsoog jr. langer dan vandaag; hij heeft wel eens de neiging een klein ietsiepietse te overdrijven..
Maar toch: een hele mooie hoor! Best bijzonder, zo'n gave in deze grootte uit Hoevenen.
En welkom op het forum natuurlijk! Blijf zoeken.
Groeten, Jan
Dat bedoelde ik: ik ken Arendsoog jr. langer dan vandaag; hij heeft wel eens de neiging een klein ietsiepietse te overdrijven..

Maar toch: een hele mooie hoor! Best bijzonder, zo'n gave in deze grootte uit Hoevenen.
En welkom op het forum natuurlijk! Blijf zoeken.
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
Dag Gerrit Jan,
zoals beloofd nog een plaatje van wat materiaal uit de zandberg; nu eens wat anders dan haaientanden. Die Delphinodon heb ik uitvergroot onder Dinkies topic gezet - zie aldaar; echt verbazingwekkend zo gaaf. Verder wat zeehond-materiaal; de kies rechts is helaas een halve.
De roggenstekel onderaan komt uit Doel; stomtoevallig in de zeef bij het graven van een 'proefputje'. Die vind je toch ook niet elke dag.
In Doel was verder niets te beleven trouwens.
Groeten, Jan
wie zoekt zal vinden
Misschien ligt het aan mij, maar als ik het 2e tandje van boven zie Jan, dan lijkt me dat eerder een Delphinodon. Vergelijke maar eens met de tanden op de site van Pieter.
Dat "roosje" zou wellicht een Squalodon voortandje kunnen zijn. Heb hem eens op een Amerikaanse site gezien en ik weet dan Jan Boes (Hammerhead) er ook een in Amerika heeft gevonden. Zelf heb ik er ook een.
Meteen haast ik me te zeggen dat ik niet veel weet van dolfijnentanden.
Arjen
Dat "roosje" zou wellicht een Squalodon voortandje kunnen zijn. Heb hem eens op een Amerikaanse site gezien en ik weet dan Jan Boes (Hammerhead) er ook een in Amerika heeft gevonden. Zelf heb ik er ook een.
Meteen haast ik me te zeggen dat ik niet veel weet van dolfijnentanden.

Arjen
Antw: Delphinodon/ Squalodon? tav Jan en Dominique
Even een fotootje ter ondersteuning
Die bovenste 2 lijken erg op de Delphinodon op Pieters site
Die onderste die op die "roosjes" van jou en Dinky lijken. Squalodon? Hopelijk reageren er een paar kenners